رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از نوسازی هزار دستگاه تاکسی در یک سال گذشته و تحویل 200 دستگاه تاکسی دیگر به رانندگان تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 19 December 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی عزتی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در استان قم، اظهار کرد: ثبت‌نام نوسازی از دهه فجر سال گذشته از طریق دفاتر پیش‌خوان و پست‌بانک‌ها آغاز شد. با پیگیری صورت‌گرفته بیش از 1300 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری قم افزود: از اردیبهشت امسال هم پیگیری‌هایی انجام شد که تاکسی‌های فرسوده بالای 10 سال یعنی تاکسی‌های مدل سال 85 و قبل از آن اسقاط شوند که رانندگان این تاکسی‌ها باید ماشین خود را تحویل دهند و تاکسی نو تحویل بگیرند.

وی با بیان این که انتخاب بیش از 90 درصد رانندگان، پژو 405 بود، گفت: شرایطی که برای نوسازی برای کمک به تاکسیرانان در نظر گرفته شد، تخصیص 20 میلیون وام 16 درصد، 5 میلیون اسقاط خودور، 500 هزار تومان لاشه خودرو و حدود 5 میلیون تومان نقدی توسط خود راننده دریافت شد و به طور کلی حدود 31 میلیون تومان به ایران خودرو پرداخت شد.

عزتی تأکید کرد: قرار است به مناسبت روز حمل و نقل مراسم رونمایی از این طرح اجرا شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری قم افزود: بیشترین تلاش و تمرکز روی تاکسی‌های پیکان است که با نوسازی این تاکسی‌ها علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران، در زمینه هوای پاک و کاهش آلودگی هوا، پایین آوردن هزینه‌های تاکسیران و استهلاک خودرو و کاهش مصرف سوخت گام برداریم.

تحویل 200 دستگاه تاکسی تا پایان سال

عزتی با تأکید بر این‌که 300 دستگاه تاکسی از ثبت‌نام‌شدگان هنوز تحویل داده نشده است، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال 200 دستگاه دیگر به تاکسیرانان تحویل داده شود.

وی افزود: زمانی که خود رانندگان اقدام‌های واریز وجه و پیگیری دریافت وام را انجام دهند حدود 10 روز بعد از آن تاکسی تحویل داده خواهد شد. سایت نوسازی هنوز باز است و تأکید ما به رانندگان تاکسی مدل قبل از 85 این است که با ثبت‌نام در این طرح از تسهیلاتی که برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در نظر گرفته شده استفاده کنند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری قم به اجرای طرح نوسازی در بخش روستایی و شهرهای اقماری استان قم هم اشاره کرد و گفت: 260 دستگاه سواری شخصی در مسیر قم به شهرهای اقماری فعالیت دارند که 46 دستگاه با همکاری صندوق کارآفرینی امید با تاکسی‌های نو تعویض شده است.

وی افزود: 100 دستگاه از خودروهایی که در مسیر قم و شهرهای اقماری فعالیت دارند تاکسی است و بقیه سواری‌ها شخصی هستند که پیگیر هستیم بقیه این خودروها را هم به تاکسی‌های نو تبدیل کنیم.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار