معاون عمرانی سابق فرمانداری همدان گفت: در حال حاضر 80 درصد از واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و واحدهای باقیمانده نیز از پیشرفت 80 درصدی برخوردار هستند که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۳۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱ 13 May 2015
معاون عمرانی سابق فرمانداری همدان گفت: 82 درصد جمعیت روستایی شهرستان همدان از فاز اول بهسازی برخوردارند و کمتر از سه درصد باقی مانده که نیازمند تدوین برنامه است.

به گزارش ایسنا ، "محمدعلی محمدی" در شورای اداری شهرستان همدان و آئین تودیع خود، با اشاره به پروژه بهسازی گلزار شهدا اظهار کرد: شهرستان همدان جزو نخستین شهرستان های استان بود که بهسازی و ساماندهی گلزار شهدا شهری و روستایی را آغاز کرد و رتبه اول را در این زمینه در استان دارد.

وی با بیان اینکه در تمام روستاها و شهرهای شهرستان همدان گلزار شهدا بهسازی و ساماندهی شده است، افزود: گلزار شهدای میدان میشان که با مشکل مواجه بود تامین اعتبار شده و به زودی ساماندهی می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان همدان 61 گلزار با 9 هزار و 480 مزار داشته که همه بهسازی و ساماندهی شده است.

محمدی با بیان اینکه ضریب دسترسی آب شرب روستایی شهرستان همدان نسبت به استان وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد: باید به سمت و سوی حکمرانی آب برویم چرا که نگاه جزیره ای به تامین و توزیع آب کارگشا نبوده و تامین و توزیع آب باید به صورت یکپارچه دیده شود.

وی ادامه داد: در مدیریت تامین آب روستایی مشکلی وجود نداشته و تنها در توزیع آب دچار مشکل هستیم به طوریکه سال های گذشته 13 روستا تانکر آبرسانی می شد که این تعداد در سال 93 به یک روستا رسید.

وی با بیان اینکه برخی از نقاط شهر همدان در  فاضلاب شهری مشکلات زیادی داشتند، خاطرنشان کرد: پروژه فاضلاب شهر جورقان روز گذشته توسط مسئولان کلنگ زنی شد و در تعیین آب شهرستان توان مضاعفی گذاشته شده است.

محمدی در بخش دیگری در خصوص درصد بهره مندی از مراکز بهداشتی گفت: درصد بهره مندی از مراکز بهداشتی در شهرستان همدان 100 درصد است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان 261 کیلومتر راه روستایی دارد، عنوان کرد: 98.5 درصد جمعیت روستایی شهرستان از راه آسفالته برخوردار هستند و تنها یک و نیم درصد جمعیت روستایی از این نعمت محرومند.

محمدی تصریح کرد: در شهرستان همدان 12 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که قابل مقایسه با هیچ یک از شهرستان های استان نیست و در حال حاضر 80 درصد از واحدهای مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و واحدهای باقیمانده نیز از پیشرفت 80 درصدی برخوردار هستند که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

وی در خصوص طرح های مقاوم سازی مساکن روستایی نیز یادآور شد: 22 هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان همدان وجود دارد که 65 درصد آن کم دوام و بی داوم هستند و بنیاد مسکن در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده به طوریکه 4 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی در خصوص توانمندسازی مناطق پنج گانه همدان گفت: 375 پروژه با اعتیار 56 میلیارد و 800 میلیون تومان به منظور توانمندسازی در این مناطق اجرا شده است.

محمدی با بیان اینکه 698 هکتار بافت فرسوده در شهر همدان وجود دارد، عنوان کرد: 5 هزار واحد ساخت و ساز انجام گرفته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار