نماینده غرب گلستان:
دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی ادوار گذشته ، نبود صنایع بزرگ و وعده های تحقق نیافته متعدد از عوامل اصلی توسعه نیافتگی و سطح پایین درآمد سرانه مردم این استان است.
کد خبر: ۳۴۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ 16 December 2016
 دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی ادوار گذشته ، نبود صنایع بزرگ و وعده های تحقق نیافته متعدد از عوامل اصلی توسعه نیافتگی و سطح پایین درآمد سرانه مردم این استان است.
 رامین نورقلی پور امروز جمعه در شورای اداری گلستان که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی برای برطرف شدن این مشکلات تغییر نگرش در واگذاری امکانات لازم به گلستان و حرکت استان به سوی توسعه صنعتی است.
نماینده مردم شهرستانهای بندرگز، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی بیان کرد: توسعه امکانات و زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده یکی از نیازها و انتظارات برای بهبود شرایط اقتصادی گلستان است.
نورقلی پورافزود: اگر چه آشوراده در غرب گلستان قرار دارد اما در صورت اجرای طرح گردشگری در جزیره نفع و فایده آن همه مناطق استان را در بر خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش های نیازمند تحول گسترده و زیربنایی گلستان، لزوم تغییرات اساسی در بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: کشاورزی منبع درآمد بخش زیادی از مردم منطقه است اما هنوز فکری برای کنارگذاشتن تفکر و تغییرات سنتی و به کار گیری تجهیزات جدید نشده است.
نماینده مردم غرب گلستان بیان کرد: توسعه صنایع مرتبط با کشاورزی و همچنین راه اندازی صنایع سنگین تدابیری است که می تواند اقتصاد ضعیف و کم برخوردار استان را با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه کند.
نورقلی پورگفت: گلستان همواره با سرسبزی و طبیعت زیبایش شناخته می شود اما بخش زیادی از زمین های استان به دلیل مشکلات ناشی از کم شدن تدریجی آب خلیج گرگان و برخی عوامل طبیعی دیگر در حال بیابان شدن است.
وی توسعه سایت پرورش میگو گُمیشان را ضروری دانست و گفت: قابلیت های فراوان گلستان در توسعه پرورش میگو و برنامه ریزی برای صادرات آبزیان می تواند مشکل بیکاری بخشی از جوانان استان را برطرف کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار