مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بیش از 27 درصد مدارس شهر تهران توسط خیران و نهادهای عام المنفعه ساخته شده است.
کد خبر: ۳۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 12 May 2015
به گزارش ایرنا، اسفندیار چهاربند روز سه شنبه در پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران و تقدیر از مشارکت کنندگان در طرح «مدرسه سازی به جای ترقه بازی» که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: مابقی مدارس شهر تهران توسط دولت ساخته شده است.

وی افزود: این امر نشان می دهد که مردم جدای از سیاست به امر مدرسه سازی همت می گمارند و می دانند که کجا باید سرمایه گذاری شود تا توسعه علم و در نهایت توسعه کشور را در پی داشته باشد.

چهاربند با بیان اینکه قدیمی ترین مدارس شهر تهران در منطقه 11 ساخته شده، ادامه داد: بسیاری از مدارس این منطقه فرسوده هستند و باید با کمک دولت و خیران مدرسه ساز بافتهای فرسوده این منطقه بازسازی شوند تا دانش آموزان به عنوان سرمایه های کشور در شرایط ایمنی تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مدرسه را زیرساخت توسعه مدیریت شهری دانست و اظهار امیدواری کرد: طرح مدرسه سازی در منطقه 11 به عنوان الگو در دیگر مدارس شهر تهران نیز ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به اجرای طرح «مدرسه سازی به جای ترقه بازی» در منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این طرح با برنامه ریزی های لازم در سطح مناطق 19 گانه شهر تهران ترویج پیدا کند تا شاهد امر مدرسه سازی در کل مناطق باشیم.

چهاربند افزود: این طرح ضمن تقویت فرهنگ مشارکت در بین دانش آموزان توانسته آنان را به سمت مدرسه سازی هدایت کند.

وی ادامه داد: طرح «مدرسه سازی به جای ترقه بازی» موجب تضعیف فرهنگ ترقه بازی در بین دانش آموزان شده و به آنان می آموزد که به جای تخریب محیط پیرامون و آسیب رساندن به خود و دیگران، عضو یک تشکل مدرسه سازی شده و احساس کنند که یک فرد مفیدی در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت های خیران مدرسه ساز بیان کرد: این نهاد نسبت به سال های گذشته تقویت شده و در خارج از کشور نیز شناخته شده و امیدواریم به کمک این نهاد بتوانیم مدارس شهر تهران را بازساری و نوسازی کنیم.

جواد نظریان مدیر منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم گفت: این منطقه به دلیل وجود بیت مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری و دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشانی آموزش و پرورش شهر تهران است.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس منطقه 11 بیش از 50 سال قدمت دارند، افزود: این مدارس اکثرا فرسوده بوده و در شان دانش آموزان و معلمان نیستند.

نظریان با اشاره به نبود فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان در این منطقه ادامه داد: به عنوان مثال در مدرسه ای با 200 متر حیاط، 320 دانش آموز تحصیل می کنند که این فضای آموزشی پاسخگوی دانش آموزان نیست.

مدیر منطقه 11آموزش و پرورش شهر تهران درباره طرح «مدرسه سازی به جای ترقه بازی» گفت: این طرح نمونه ای از همدلی و همزبانی است.

وی افزود: در این طرح تاکنون 200 میلیون تومان برای ساخت مدرسه «ایران مهر» جمع آوری شده که امروز کلنگ ساخت این مدرسه بر زمین زده خواهد شد و امیدوارم با کمک مسوولان و خیران ساخت این مدرسه تا سال آینده به پایان برسد.

نظریان بیان کرد: اگر هر معلم و دانش آموز با پرداخت 10 هزار ریال در این طرح شرکت کند تا 5 سال آینده دیگر مدرسه فرسوده در منطقه 11 نخواهیم داشت.

در پایان این مراسم از مشارکت کنندگان در طرح «مدرسه سازی به جای ترقه بازی» تقدیر شد. 

اسفندماه سال گذشته طرح مدرسه سازی به جای ترقه بازی در آموزش و پرورش منطقه 11 شهر تهران اجرا شد.

این طرح در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس منطقه 11 مطرح و مقرر شد، دانش آموزان به جای ترقه بازی، مدرسه سازی را داشته باشند، این طرح پس از بررسی در شورای معاونان منطقه در مجمع خیرین مدرسه ساز به تصویب رسید و جزئیات آن برای مدیران مدارس ابلاغ شد.

در این طرح دانش آموزان پولی را که بابت خرید ترقه پرداخت می کردند را صرف مدرسه سازی کردند.

حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش و آسایش روانی جامعه از اهداف این طرح عنوان شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار