سفیر هندوستان در ایران:
کرمانشاه- سفیر هندوستان در ایران گفت: برای برقراری مراودات تجاری با اتاق بازرگانی کرمانشاه و استفاده از توانمندی این استان آمادگی داریم.
کد خبر: ۳۴۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 13 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، سوراب کومار امروز سه شنبه در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی و تجار و فعالان اقتصادی کرمانشاه اظهار داشت: شرایط خوبی در حوزه مختلف برای تجارت در کرمانشاه فراهم است  و می توانیم تبادلات تجاری خوبی در این زمینه داشته باشیم.

سفیر هندوستان در ایران با اشاره به اینکه مذاکرات مهمی با دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شده، افزود: اخیرا آقای ظریف در سفر به هندوستان با قریب به هزار بازرگان دیداری داشتند و میتینگ اقتصادی نیز در دهلی نو برگزار شد.

سوراب کومار با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های همکاری اقتصادی میان ایران و هند گفت: اخیرا قرادادی با یک شرکت نفتی منعقد شده که اگر اجرای شود ۳ تا ۴ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قراردادهای اقتصادی و تجاری مهمی برای سرمایه گذاری با جمهوری اسلامی ایران در شُرف امضا داریم، افزود: استان کرمانشاه پتانسیل های خوبی  دارد و یکی از شرکت های هندی نیز در این استان  در یک پروژه مهم سرمایه گذاری کرده  و امیدواریم سرعت  لازم برای سرمایه گذاری شرکت های هندی در استان کرمانشاه افزایش داده شود.

سوراب کومار همچنین بیان کرد: امکان اینکه مراودات تجاری ایران و هند حداقل ۳۰ میلیارد دلار باشد وجود دارد و  و در هندوستان امکان فعالیت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خوشحال می شویم در حوزه های آی. سی. تی، کاشی و سرامیک، نساجی، قطعات خودرو، پتروشیمی ارتباطات بیشتر با ایران داشته باشیم.

وی برنج و چای را از عمده محصولات هندوستان برای صادرات به ایران نام برد و گفت: امیدواریم دیدارهای دوستانه میان مسئولان اقتصادی ایران و هند داشته باشیم  و در بحث معرفی یکی از استان های هند برای خواهرخواندگی، اتاق بازرگانی کرمانشاه این درخواست را از طریق وزارت امور خارجه مطرح نماید تا اقدام لازم صورت گیرد.

سفیر هندوستان در ایران با بیان اینکه هندوستان در سال های اخیر ۷ درصد رنکینگ جهانی خود را در رشد اقتصادی افزایش داده گفت: ما از رشد اقتصادی سریعتر در این سالها برخوردار بودین.

وی اضافه کرد: پروژه ای با هدف دیجیتالی کردن تمام روستاهای هندوستان در دست اقدام داریم و از مهندسان ایرانی دعوت می شود تا در این پروژه مشارکت و حضور داشته باشند.

سوراب کومار خواستار حضور هیئات تجاری اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به هندوستان و برقراری مراودات تجاری با کرمانشاه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار