پیش از نشست اوباما با سران شش کشور عربی فاش شد:
وزیر امور خارجه عربستان گفت محمد بن نایف، ولیعهد این کشور، ریاست هیئت عربستان را در نشست سران کشورهای عربی خلیج فارس با رئیس جمهوری آمریکا بر عهده دارد؛ نشستی که به گفته مقامات آمریکایی تمرکز آن بر همکاری نظامی خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸ 12 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سلمان، پادشاه عربستان، ولیعهد خود را به عنوان نماینده اش در اجلاس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رئیس جمهوری آمریکا تعیین کرد.

  یک تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: به نظر می رسد که معادلات امنیتی و راهبردی در منطقه خلیج فارس و در شرق خاورمیانه با مذاکرات هسته ای ایران کاملا تغییر پیدا کرده است و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به شدت نگران این تحولات هستند.

نبود پادشاه عربستان سعودی در این اجلاس، روزنه ای است که اشاره می کند به اینکه روابط عربستان سعودی و آمریکا بسیار مسئله دار و پرتنش است و به عبارتی پادشاه عربستان سعودی به قدری از شرایط پیش آمده ناراحت است که برای اعتراض ترجیح داده در این اجلاس حضور نداشته باشد؛ اما ولیعهدش را بفرستد که روال اداری و اجرایی اش انجام بشود؛ اما در عین حال یک پیغامی برای کاخ سفید است که این اجلاس برای پاسخ دادن به دغدغه های عربستان اصلا کافی نیست و در مجموع می توان گفت که عربستان قطعا بزرگ ترین بازنده این تحولات است.

دیدار ملک سلمان، پادشاه عربستان، و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا

پیش بینی می شود مذاکرات هسته ای ایران و گروه «1+5» و بحران های سوریه و یمن نیز در این نشست مورد بحت قرار گیرد.

این اجلاس دو روزه که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در واشنگتن و کمپ دیوید ایالت مریلند برگزار می شود، همزمان با آغاز آتش بس پنج روزه در یمن برای ارسال کمک های انسانی به آن کشور، برگزار می شود.

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد، محمد بن سلمان، نائب ولیعهد و وزیر دفاع عربستان نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

یک مقام آگاه آمریکایی هفته گذشته گفت پیش بینی می شود باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با سران کشورهای عربی خلیج فارس، تلاش تازه ای را برای کمک به این کشورها در زمینه ایجاد یک سامانه دفاعی منطقه ای آغاز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار