مهندس سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا در حاشیه جلسه بخشداران شرق فارس که در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار گردید ، ضمن بیان دستاوردهای دانشگاه در چند ساله اخیر،توانمندی های درمانی دانشگاه را یادآور شدند و اوج آن را در حضور مقام عالی وزارت بهداشت جناب آقای دکتر هاشمی در پروژه افتتاح بلوکهای زایمانی تک نفره کشوری در فسا دانستند.
کد خبر: ۳۴۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 08 December 2016
مهندس کرمی عملکرد مدیریت فعلی دانشگاه و تیم هیات رییسه را در این امر و خلق دستاوردهای موجود موفق و قابل دفاع توصیف کردند.
 
به گزارش تابناک فارس:در ادامه دکترعلیرضا عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسابیان داشت : دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان مرهون تلاش بخشداران حاضر در مجموعه شهرستان فساست و اگر همکاریها و تلاش های بین بخشی نبود موفقیتی حاصل نمی شد.
دکتر عسکری با اشاره به نگاه ویژه ریاست محترم جمهوری به حوزه سلامت ، دولت تدبیر و امید را یکی از موفقترين دولتها دراين عرصه معرفي نمود.
 
وی با تاکید بر اینکه علی رغم برخي بزرگنمايي ها اعتبار زیادی به سمت وزارت بهداشت نیامده است ، گفت : ما با عدد و رقم این موضوع را اثبات می کنیم. در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت ما در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران به روز شده بودیم ولی الان در پرداختی ها 9 ماه عقب هستیم و عليرغم اين مساله همكاران وظايف انساني خود رابخوبي درقبال مردم انجام مي دهند.
 
ریاست دانشگاه اظهار داشت : صرفنظر از دیدگاههای سیاسی و جناحی که جز ضررچیزی برای مردم نداشته است ، نگاه ریاست جمهور به نظام سلامت و در اولویت کاری قرار دادن آن ، نگاهی بی نظیر است که باید قدر آن را بدانیم و البته  صلاحديد مقام معظم رهبری درابلاغ سیاستهای كلي نظام سلامت دراين مقطع راهگشا بود كه جاي شكر دارد.
 
دكترعسكري افزود : اگر از مردم نظرسنجی کنید به این نتیجه خواهید رسید که انصافا پیشانی و آبروی دولت همین بحث نظام سلامت است که باید حفظش کنیم.
 
وی گفت : تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت ، پرداختی از جیب مردم در بخش بستری 40درصد و در بخش سرپایی بالای 70درصد بود و نظام بیمه ای نیز حمایت خیلی کمی داشت و در این دولت با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم به كمتراز ده درصد رسيد و در اوایل اجرای طرح این کاهش پرداختی ها برای مردم باور نکردنی بود .
 
 این کار مهم در این دولت است و باید احترام بگذاریم و همه باید تلاش کنیم تا نگذاریم فضاهایی ایجاد بشود که دستاوردهای دولت را در حوزه سلامت تحت الشعاع قرار دهند.
 
دکترعسکری با اشاره به اینکه در ماه بطور میانگین هفده هزار نفر به اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) مراجعه می کنند ، گفت : طبق اعلام وزارت بهداشت ، اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر شلوغ ترین اورژانس هاي کشور می باشد .
 
خدمات درمانی که در شهرستان فسا ارایه می گردد در اصل کل شرق فارس را در بر می‌گیرد که نیاز به هم گرایی و هم افزایی بیشتر شهرستانهای شرق استان احساس می شود.
 
رییس دانشگاه ضمن اشاره به شاخص های بهداشتی شهرستان گفت : هر چه توفیق در حوزه درمان داشته ایم خاک پای کارهای بهداشتی مان نیست. شاخص مرگ و میر نوزادان زیر یکسال در فسا 5در هزار می باشد که همانند کشوری مثل سوئد است و این دستاورد خیلی بزرگتری است و در شاخص مرگ  مادرباردار نیز خوشبختانه طی 5سال گذشته با پوشش مناسب خدمات بهداشتی مرگ و میر نداشتیم.
 
دکترعسکری در ادامه به بیان بخشی از دستاوردهای دانشگاه در حوزه های آموزشی، فرهنگی و دانشجویی و تحقیقاتی پرداخت و گفت : مطالعه کوهورت دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص مطالعه بیماریهای غیرواگیر در سطح کشور پیشتاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار