همزمان با سراسر کشور صبح امروز مانور زلزله با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" در ۱۸۹ مدرسه شهرستان درمیان اجرا شد.
کد خبر: ۳۳۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 05 December 2016
در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش‌آموزان آموخته‌های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی، انتظامی و آب و فاضلاب در نخستین لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر شدند و نسبت به برقراری  کمربند حفاظتی و امدادی مجروحان اقدام کردند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان در این مراسم اظهار داشت: با انجام آموزش‌های لازم و افزایش دانش مدیریت جامعه بحران، باید آمادگی مقابله، بازسازی و بازتوانی را در حوادث و بلایای طبیعی احتمالی داشته باشیم.

حسین مهرانفر با اشاره به اینکه مدیریت صحیح بحران در حوادث و بلایای طبیعی موجب کاهش خسارت‌ها و حفاظت از جان انسان‌ها می‌شود افزود: لازم است با آموزش‌های مستمر و مانورهای آموزشی و پیشگیری برای مقابله با بحران و حوادث غیر مترقبه، مردم شرایط وقوع حوادث طبیعی احتمالی را احساس کنند.

وی برلزوم داشتن آمادگی همه دستگاه‌ها در برابر حوادث طبیعی تاکید کرد و ادامه داد: هر فرد به عنوان سرپرست و یا عضوی از خانواده می‌تواند با فراگیری توصیه‌های ایمنی و عمل به آنها جان خود و اطرافیان را در برابر خطرات ناشی از زلزله حفظ کند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان افزود: باید نقاط امن هر محیطی مشخص شود تا در زمان اتفاق همه بدانند به کجا پناه ببرند زیرا جای‌گیری درست خسارات و تلفات جانی را کاهش می‌دهد و این امر نباید صرفا برای مانور انجام شود.

مهرانفر در پایان افزود: هدف اصلی از اجرای شبیه‌سازی زلزله در مدارس آشنایی دانش‌آموزان با راه‌های برخورد با بلای طبیعی و انتقال آن به خانواده‌ها است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار