دبیرسیزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی دانشگاه های کشور گفت: 219 دانشجوی غیرایرانی از 26 کشور جهان شنبه همزمان با عید سعید مبعث در آیین ویژه ای در شیراز فارغ التحصیلی خود از دانشگاه های ایران را جشن می گیرند.
کد خبر: ۳۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 11 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:
سیده زهره عظیمی فر دوشنبه در نشستی خبری افزود: از وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و امور خارجه، معاونان این وزارتخانه ها، سفرا، رایزنان فرهنگی و مسوولان کنسولگری کشورهایی که دانشجویان آنها در این آیین فارغ التحصیلی خود را جشن می گیرند برای شرکت در این آیین دعوت شده اند.

دبیر سیزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه های کشور با بیان این که 20 هزار دانشجوی غیرایرانی در 21 دانشگاه ایران در حال تحصیل هستند گفت: نیمی از این دانشجویان از طریق آزمون سراسری (کنکور) پذیرش شده اند و نیمی دیگر با اهدافی چون مبادلات فرهنگی و علمی، بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

وی ادامه داد: در این آیین 219 دانشجوی غیرایرانی بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فارغ التحصیل می شوند که 78 دختر و 141 دانشجوی پسر را شامل می شود.

عظیمی فر گفت: دانش آموختگان غیرایرانی حاضر در این آیین از کشورهای آلمان، آرژانتین، افغانستان، پاکستان، چاد، سودان، عمان، قزاقستان، مصر، هندوستان، اندونزی، تاجیکستان، چین، سوریه، فلسطین، کره شمالی، موریتانی، ارمنستان، اوکراین، بلغارستان، ترکیه، ژاپن، عراق، قرقیزستان، لبنان و نیجریه هستند.

دبیرسیزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه های کشور اظهار کرد:رشته های تحصیلی این دانش آموختگان گستره های مختلفی از علوم از فرهنگ و ادبیات گرفته تا رشته های مهندسی و سایر رشته ها را شامل می شود.

عظیمی فر گفت: همزمان با برگزاری سیزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه های کشور، هشتمین جشنواره فرهنگ ملل نیز با حضور دانشجویان غیرایرانی از 30 کشور در مجاورت دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز گشایش می یابد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که به مدت سه روز از ساعت هشت صبح تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است، گفت: در این نمایشگاه، حدود 50 دانشجوی غیرایرانی برای معرفی دستاوردها، محصولات، صنایع دستی و در صورت تمایل، غذاهای سنتی کشور خود در شیراز حضور می یابند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز با بیان این که دانشجویان غیرایرانی سفیران فرهنگی ملت ایران نزد مردم کشورهایشان هستند، برگزاری آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه های کشور و هشتمین جشنواره فرهنگ ملل در شیراز را فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری و انتقال فرهنگ دوستی و میهمان نوازی مردم این شهر عنوان کرد.

وی گفت: برای برگزاری مطلوب این آیین که همراه با معرفی ویژگی های فرهنگی و گردشگری شهر شیراز و حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورها همراه است، دست یاری خود را به سوی دستگاه های مسوول همچون استانداری، ناجا، شهرداری شیراز و ... دراز می کنیم.
برچسب ها: شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار