رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ایلام رکورددار تولید گندم در سال زراعی 95 شد.
کد خبر: ۳۳۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 03 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ "تراب میری"،رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار داشت: در حوزه‌های تولیدات گیاهی دو پروژه در سال جاری از جمله توسعه گلخانه 12 هکتاری در استان مصوب و با پیگیری‌های صورت گرفته طرح به تأیید شورای فنی وزارتخانه رسید و با عقد قرار داد وارد فاز اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: در زمینه توسعه باغات استان ایلام تلاش‌هایی شده که توسعه باغات پسته یکی از این طرح‌ها بوده و بیشترین میزان اراضی استان برای توسعه این باغات در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای تأمین آب کشاورزی مناطقی مانند گنجوان نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به کمبود اعتبارات این طرح از پیشرفت بالایی برخوردار نبوده و امسال به میزان 200 هکتار زمین توسط وزارت جهاد کشاورزی و استان در نظر گرفته که تاکنون 150 هکتار مکان یابی شده و عملیات کاشت 20 هزار نهال پسته در طول ماه جاری آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین در زمینه باغات زیتون با حمایت و مشارکت بنیاد مستضعفان و پیگیری‌های صورت گرفته توسعه زیتون در اراضی چم ژاب و منطقه هلیلان که مستعد توسعه کاشت زیتون تشخیص داده شده اجرایی می‌شود، البته پس از تایید نهایی و ابلاغیه به استان این مهم وارد فاز اجرایی خواهد شد.

این مسؤول تبیین کرد: در حوزه مدیریت زراعت نیز با توجه به اینکه در زمینه توسعه و تولید گندم در سال زراعی 94-95 یکی از بالاترین استان‌ها در رکورد تولید گندم شناخته شدیم برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته است، استان ایلام با خرید 288 هزار تن گندم  اقداماتی را برای کشت و توسعه گندم در سال جاری صورت داد.

میری تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های استان ایلام کاشت کلزا بوده که در این زمینه  حدود 5 هزار هکتار از اراضی استان در نظر گرفته شده که از این میزان حدود 4 هزار و 640 هکتار مکان‌یابی شده و نیز از پیشرفت مطلوب 95 درصد برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام متذکر شد: با ایجاد سدهای استان زمینه طرح پرورش ماهی در قفس اجرایی شده و در حال حاضر نیز 8 واحد 40 تنی در سد سیمره احداث شده که هر کدام دارای ظرفیت 40 تن و جمعا 320 تن تولید را دارا هستند که در مرحله پرورش تابستانه 320 تن در حال صید است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه 96 هزار راس گاو بومی در استان وجود دارد میزان تولید و شیر آنها معمولا کمتر از نژادهای برتر است که طی برنامه‌ای که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت باید در این راستا تلاش شود.

این مسؤول تأکید کرد: امسال کار اصلاح نژاد و افزودن نژادهای برتر به میزان 5 هزار راس برای استان در نظر گرفته شد که خوشبختانه 5 هزار راس عملیاتی شد و با انجام این کار حدود 300 تن گوشت قرمز افزایش تولید و نیز  و 400 تن به میزان شیر استان افزوده خواهد شد./م
 
 
 
 
منبع:ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار