رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان گفت: این شهرستان دارای بیشترین موقوفه در استان یزد است.
کد خبر: ۳۳۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 29 November 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته وقف و تسلیت ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: با ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه می‌توان در رفع مشکلات معیشتی مردم نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان اردکان تعداد زیادی از موقوفات استان را در خود جای داده است، ادامه داد: یک هزار و 630 موقوفه و 6 هزار و 900 رقبه از این شهرستان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان با بیان اینکه در ارتباط با اجرای نیات واقفان نیز تلاش شده تا نظر و نیت واقف محقق شود، اضافه کرد: تاکنون با تغییر نگاه در وقف اتفاقات خوبی در حوزه وقف ایجاد شده است اما همچنان به فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم و باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به تنظیم یک هزار و 88 قرارداد اجاره موقوفات از سوی این نهاد در شهرستان اردکان عنوان کرد: از این تعداد تنها 47 قرارداد جدید تنظیم شده و مابقی قراردادها یا تجدید قرار داد بوده و یا انتقال داده شده است.

سیدی به تشریح فعالیت‌های حقوقی انجام‌‌شده در این زمینه برای احیای موقوفات و مبارزه با موقوفه‌خواری پرداخت و گفت: برای 104 موقوفه در شهرستان اردکان سند اخذ شده و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه برای 15 فقره از وقفیات تحدید حدود به عمل آمده است، تصریح کرد: همچنین برای 41 فقره از موقوفات تقاضای ثبت و صدور سند ثبتی شده است که مراحل آن در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان با اشاره به فعالیت واحد حقوقی ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اظهار داشت: در یک سال گذشته با فعالیت‌ها و پیگیری‌های واحد حقوقی بیش از 20 حکم له موقوفات گرفته شده و دست متصرفان از موقوفات کوتاه شده است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ وقف باید در بین افراد جامعه به صورت گسترده توسعه یابد خاطرنشان کرد: مردم باید با ثمرات و برکات وقف آشنا شوند و با ترویج فرهنگ وقف در جامعه به نوعی نیت خیر افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار