یکی از مراجع تقلید گفت:‌ در قبول مسؤولیت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مراقب بود تا حرکت نامناسب صورت نگیرد، عملی انجام ندهیم که مردم از ما فاصله بگیرند.
کد خبر: ۳۳۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 27 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مسؤولان اجرایی و فعالان اجرایی اقامه نماز شهرداری قزوین اظهار کرد: انسان باید در مسؤولیت‌داری مراقبت کند تا در ایام مسؤولیت دچار انحراف و وسوسه‌های شیطانی نشود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن به ما گوشزد می‌کند که تصور نکنید در دنیا آزاد و رهاکرده هستیم، یا باید در اختیار وجود باری تعالی باشیم یا به سوی شیطان برویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شیطان تا جایی که بتواند فعالیت خود را دارد و ما را رها نمی‌کند، گفت: شیطان برای گمراهی انسان قسم یاد کرده و روی آن ایستاده است، قرآن اشاره کرده، شیطان از انسان بغض دارد و به دلیل آنکه از درگاه خداوند رانده شده، ‌نسبت به انسان دشمنی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ شیطان به عزت و جلال خدا قسم یاد کرده که همه بندگان را گمراه می‌کند، بنابراین شیطان خدا را قبول دارد،‌ کسانی که وجود خدا را انکار می‌کنند، از شیطان نیز بدتر هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: شیطان روی قسم خود ایستاده است، ولی نادان است و نمی‌داند قسم خوردن در امر باطل منعقد نمی‌شود.

وی ضمن بیان روایتی گفت: شخصی به خدمت پیامبر اکرم(ص) رسید، بیان کرد اگر بخواهم هدیه‌ای بدهم می‌توانم شراب هدیه دهم، پیامبر خدا(ص) فرمودند خیر نمی‌توان شراب را هدیه داد زیرا خدا آن را حرام کرده و نجس است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شخص سؤال دوم را بیان کرد، می‌خواهم این شراب را به فرد یهودی دهم و به مسلمان نمی‌دهم، تا به عنوان شفا بخورد، حضرت فرمودند نه نمی‌توانید به یهودی دهید و خدا بر چیزی که حرام کرده شفا قرار نداده است.

وی عنوان کرد: شراب را برای افراد خاصی که بر اساس دین پوشالی حرام نمی‌دانند، نمی‌توان هدیه داد زیرا وجود شراب را باید از بین برد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه همه انسان‌ها گرفتار و اسیر شیطان هستند و شیطان آنها را رها نمی‌کند، گفت: زمانی که متوجه عمل خطایی شدی و از حرکتی بازگشتی و توبه کردی، نباید آن عمل را ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در قبول مسؤولیت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مراقب بود تا حرکت نامناسب صورت نگیرد، عملی انجام ندهیم که مردم از ما فاصله بگیرند.

این مرجع تقلید یادآور شد: امام صادق(ع) در سخنی فرمودند به گونه‌ای رفتار کنید، که زینت ما باشید، سبب ننگ ما نباشید هنگامی که مردم شما را مشاهده کردند، بگویند امام صادق(ع) چه اصحاب خوبی را تربیت کرد.

وی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی طوری رفتار کنید، همه افراد بیان کنند، این نظام الگوی انسانیت و شرف، وارستگی و تقوا است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار