مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم، از اهدای اعضای بدن یک جوان 18 ساله قمی به بیماران نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 27 November 2016
به گزارش تابناک قم، ولی الله صمدی دراین خصوص گفت: یک جوان 18 ساله قمی به دلیل تصادف با موتورسیکلت دچار حادثه شد که پس از انتقال وی به بیمارستان متاسفانه وی از مرگ مغری می شود.

وی بیان کرد: این بیمار در بیمارستان قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، وی به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگان های حیاتی ایشان به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: اعضای بدن این جوان 18 ساله با رضایت خانواده ایثارگر وی اهدا شد که مورد استفاده دیگر بیماران نیازمند قرار گرفت.

صمدی تصریح کرد: این جوان به عنوان دوازدهمین مورد اعزامی جهت اهدای عضو از استان قم در سال ۹۵ بود که تمامی علائم حیاتی وی اهدا شد و چند نفر دیگر را از مرگ حتمی نجات داد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار