رئیس پلیس راه انتظامی کشور گفت:مرز مهران بدلیل مزیت های آن از جمله فاصله کم، امنیت بویژه مهمانوازی بی نظیر مردم استان ایلام هر سال با افزایش چشمگیر زائرین اربعین مواجه است.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 23 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛  سردار محمدحسین حمیدی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار ملکشاهی اظهار کرد:در اربعین امسال مهمترین دغدغه پلیس راه کشور کنترل و روانسازی بار ترافیکی تردد زائرین از مرز مهران بود که با استفاده از ظرفیت جاده ملکشاهی و یک طرفه شدن جاده مهران - ایلام این مشکل کاملا بر طرف شد.
 
سردار حمیدی با اشاره به اهمیت جاده ملکشاهی در سال های آینده تاکید کرد: با افزایش حجم تردد زائرین در سال های آینده، توسعه جاده ملکشاهی به مهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
 
وی با تشکر از مدیریت جهادی مسئولان و مردم ملکشاهی در همکاری با نیروهای پلیس راه در مسیر ملکشاهی - مهران یادآور شد: با وجود محدودیت های جاده ای، با همکاری و پای کار بودن مسئولان و نیروهای داوطلب مردمی حداقل سوانح و تصادفات جاده ای را شاهد بودیم.
 
فرماندار ملکشاهی نیز در این دیدار موفقیت و سربلندی مردم و مسئولان ملکشاهی در ایام اربعین حسینی را نشان از همدلی، تعامل و انسجام مردم و مسئولان در کنار هم دانست.
 
اسد قاسمی با اشاره به موقعیت استراتژیک جاده ملکشاهی - ترشابه - مهران اظهار کرد: این مسیر در دوران دفاع مقدس نیز نقش ویژه ای در دفاع از کشور و آزاد سازی مهران ایفا کرد و اکنون نیز بعنوان یک جاده مهم نقش ممتازی در تسهیل تردد زائرین اربعین از مرز مهران دارد.
 
وی افزود: واریانت جاده ترشابه با اعتبار 70 میلیارد ریال اکنون در دست اقدام و اجرا است که با اتمام آن در آینده نزدیک این مسیر به یک جاده استاندارد و قابل قبول تبدیل خواهد شد.
 
فرماندار ملکشاهی با توجه به اهمیت این جاده بویژه در ایام اربعین خواستار ارتقای جاده بعنوان راه شریانی با استفاده از اعتبارات ملی شد.
 
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام و 70 کیلومتری مرز مهران قرار دارد.
 
در اربعین امسال با یک طرفه شدن جاده مهران به ایلام، جاده ایلام - ملکشاهی - مهران بعنوان مسیر جایگزین سفر به مهران انتخاب شد. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار