سه تن بذر گل نرگس برای توسعه فضای سبز در ارتفاعات بام سبز و شمالی شیراز کاشته شد. [کاشت سه تن بذر گل نرگس در ارتفاعات شیراز]
کد خبر: ۳۳۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 23 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:شهردارشیراز سه شنبه درحاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت:مدیریت ارتفاعات شهرداری براساس مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز راه اندازی شده و تاکنون نیز در حفظ و احیای ارتفاعات این کلان شهر موفق بوده است.
علیرضا پاک فطرت افزود: ارتفاعات شیراز و فضای سبز آن ریه شهر است و طبیعت شهر ما را حفظ می کند که باید بیش از پیش توسعه داده شود.
او ادامه داد: شهرداری شیراز در قراردادی 99 ساله با اداره کل منابع طبیعی فارس، احیاء و سبزکردن حدود 13 هزار هکتار از ارتفاعات شیراز را در برنامه دارد.
وی، با اشاره به کاشت 20 هکتار گل نرگس در ارتفاعات شیراز افزود: در کنار این مهم با همکاری مردم و تشکل های مردم نهاد کاشت بذرها و گیاهان دارویی دیگر به همراه کاشت 200 هزار اصله انجیر در ارتفاعات شیراز در دست اقدام است.
شهردار شیراز افزود: برای توسعه متوازن شیراز باید ارتفاعات را حفظ و حراست کرد و با روش های مختلف با انواع درختان و داروهای گیاهی سبز کنیم.
پاک فطرت، در خصوص ایجاد 20 کیلومتر کوه راه در ارتفاعات شیراز هم گفت: علاوه بر این ایجاد پیست های دوچرخه سواری کوهستان در ارتفاعات شیراز را نیز در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: فضاسازی ارتفاعات شیراز به شکلی در دست انجام است که یک شهروند به راحتی از مسیرهای ایجاد شده کوه راه‌ها به ارتفاعات دسترسی داشته باشد و در کنار ورزش و کوهپیمایی بتواند از رستوران هایی که در منطقه ایجاد می شود نیز استفاده کند.
مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز گفت:با توجه به اینکه از قدیم شیراز محل رویش گل نرگس بوده و نرگس زارها همیشه نماد اصلی شهر بوده اند، ارتفاعات شیراز به نرگس زارها تبدیل می شود.
غلامرضا غلامی افزود:امسال با بارش باران، این بذرها جوانه‌ می زند و اوج گل دهی آنها نیز 2 سال آینده خواهد بود.
او ادامه داد:همچنین کاشت گیاهان دارویی در برنامه مدیریت ارتفاعات شیراز قرار دارد و به دنبال آن 54 گونه گیاهان دارویی موجود در استان فارس نیز در این ارتفاعات کاشت می شود.
وی بیان کرد: داروهای گیاهی از جمله رزماری، آویشن، بابونه، جاشیر، آنقوزه و سایر گیاهان دارویی در یک فضای 60 هکتاری در ارتفاعات شیراز کاشت خواهد شد.
غلامی افزود: علاوه بر این، کاشت درختان و گونه های مختلف کم آب شامل بلوط، کل خنگ، بادام وحشی، انجیر، گیلاس وحشی، زال زالاک و زرشک نیز در برنامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار