مردم شهرستان مرزی مهران شب گذشته زائران در راه مانده پشت مرز بین المللی که منتظر بازگشایی مرز برای ورود به خاک عراق هستند را اسکان دادند.
کد خبر: ۳۳۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 18 November 2016
به گزارش تابناک ایلام، در پی بسته شدن مرز مهران از طرف مسئولان عراقی ازدحام بیش از حد جمعیت زائران اربعین پشت مرز زرباطیه عراق باعث شد تا امکانات اسکان و تغذیه در نظر گرفته در مرز بین المللی مهران برای این حجم از زائران با کمبود مواجه شود.
 
اما مردم شهیدپرور و ولایت مدار شهرستان مرزی مهران درهای خانه خود را به روی زائران در راه مانده خصوصا کودکان و سالمندان باز کرده و از آنها پذیرایی کردند.
 
این در حالیست که مردم مهران در طول روزهای گذشته با برپایی موکب های پذیرایی و پخت غذای نذری در حال خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.
 
ده ها هزار زائر اربعین حسینی به دنبال بسته شدن مرز مهران در پایانه مرزی، محوطه بیرونی و شهر مرزی مهران در انتظار بازگشایی مرز هستند.
 
طرف عراقی بدلیل مشکلات فراوان از جمله ازدحام بیش از حد جمعیت و نبود امکانات تغذیه و اسکان از پذیرش زائران خودداری می کند با این وجود زائران حاضر به ترک مرز مهران و تردد از مرزهای شلمچه و چزابه یا بازگشت به منازل خود نیستند و همچنان در انتظار بازگشایی مرز هستند.
 
این وضعیت باعث ایجاد شرایط نامناسبی برای زائران در مرز مهران شده اما مردم این شهرستان همانند سال های گذشته بدلیل عشق و ارادت خاص به امام حسین(ع) زائران اربعین را به حال خود رها نکردند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار