استاندار قزوین:
استاندار قزوین تسهیل و رونق تولید را از سیاست‌ های مهم دولت دانست و گفت: دولت تدبیر و امید عزم راسخی در رفع مشکل واحدهای تولیدی دارد.
کد خبر: ۳۳۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن باغستان برگزار شد، افزود: قزوین در زمینه صنعت و کشاورزی ظرفیت مطلوبی داشته و بستری مناسب به ‌منظور توسعه تولید و رونق اقتصادی استان نیز فراهم آورده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان همواره نقش سازنده و مهمی در اقتصاد و بهبود وضعیت تولید داشته اند، ما در جایگاه نماینده دولت باید تمام تلاش خود را در رفع مشکلات پیش آمده انجام دهیم.
همتی با اشاره به اهمیت اتکا به ظرفیت‌های داخلی، یادآور شد: یکی از مصادیق جدی اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی، اتکا به تولید داخلی و کاهش واردات است که این مهم باید در اولویت برنامه‌های ما قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: با تشکیل نشست های متعدد ستاد تسهیل تلاش کرده ایم تا مشکل واحدهای تولیدی مرتفع شود و در این راستا نیز با پرداخت تسهیلات بهین یاب گام موثری در مسیر بهبود فضای کسب و کار برداشته ایم.
به گفته وی، جهاد کشاورزی باید گزارشی از عملکرد خود به ستاد تسهیل را ارائه داده و برای حل مشکل تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی باید هر چه سریع تر به آنها اطلاع رسانی شود.
همتی نظام اداری کنونی را کارآمد ندانست و گفت: ما نباید در اجرای طرح و انجام کارها بیهوده افراد را سردرگم کنیم بلکه با دلسوزی باید تلاش کنیم تا ضمن ایجاد شرایط مناسب، زمینه آرامش خاطر را برای تولید کنندگان به عنوان جهادگران عرصه کار و تلاش فراهم کنیم.
استاندار قزوین افزود: اگر تولید، رونق پیدا نکند 600 هزار نیرو بیکار شده که با احتساب خانواده های آنان این رقم به یک میلیون نفر می رسد که به طور طبیعی مشکلات فراوان دیگری را نیز به همراه خواهند داشت.
وی با بیان اینکه برای آسایش مردم همه باید به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند، گفت: تولیدکنندگان نیز با رعایت قوانین و انضباط قانونی، حقوق دولت را باید پرداخت کنند.
همتی ادامه داد: رفع مشکل واحدهای تولیدی راکد نیز از برنامه های مهم دولت یازدهم است و ما در استان نیز به طور جدی در این راستا تلاش خواهیم کرد.
وی، تلاش برای احیای واحدهای راکد را گامی مهم در راستای جلوگیری از زیان دهی این واحدها برشمرد و افزود: این کار علاوه بر جلوگیری از زیان دهی، در رفع مشکل بیکاری که مهمترین مسئله استان است، نقش تاثیرگذاری ایفا خواهد کرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه امروز هیچ مسئله ای مهم تر از رسیدگی به واحدهای تولیدی نداریم، ادامه داد: این مهم با اشتغال، تولید، رونق اقتصادی و خودکفایی جامعه همراه بوده و از همه دستگاه های اجرایی استان می خواهیم که نهایت اهتمام و تلاش خود را برای رفع موانع تولید به کار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار