همزمان با هفته معلم
تابناک: همزمان با هفته معلم، به بررسی یکی از قدیمی ترین مدارس اصفهان یعنی دبیرستان محمدشیخ زاده هراتی یزدی که فرهیختگان و بزرگان زیادی را در خود پرورش داده است می پردازیم.
کد خبر: ۳۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 09 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان، همزمان با هفته معلم، به بررسی یکی از قدیمی ترین مدارس اصفهان یعنی  دبیرستان محمدشیخ زاده هراتی یزدی که فرهیختگان و بزرگان زیادی را در خود پرورش داده است می پردازیم.


سنگ بنای دبیرستان هراتی در سال 1330هجری شمسی به همت مرحوم محمد شیخ زاده هراتی یزدی در یکی از بهترین نقاط اصفهان از نظر آب و هوایی و تاریخی در حد فاصل میان پل های خواجو و سی وسه پل در زمینی به وسعت 8750 متر مربع به زمین گذاشته شد و در مهرماه 1333 با مدیریت مرحوم دکتر احمد مهران آغاز به کار نمود ، پس از ایشان مرحوم هادیان ، سپس مرحوم جهانشاه و بعد مرحوم عجمی به ترتیب ریاست این دبیرستان را به عهده داشتند . بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مرحوم سید جواد عریضی و آقایان : رقایی ، وجدانی ، ملاباشی ،جعفری ،آذین ، شعرباف ،کیهانی ، امیدی و آقای ناظم زاده یکی پس از دیگری مسئولیت این دبیرستان را به عهده داشته و هم اکنون نیز آقای علیرضا شجاعی عهده دار این مسئولیت می باشند .


در مدت 60 سال سابقه پر افتخار این دبیرستان علاوه بر تقدیم بیش از 50 شهید در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که یاد و نام آنها همواره بر بلندای این دبیرستان پرتوافشانی دارد ، هزاران تن از فرزندان این آب و خاک نیز به همت والای مرحوم هراتی و نیز با تلاش و پیگیری مدیران ، معاونان ، دبیران ، خدمتگزاران و همه کادر آموزشی و تربیتی دبیرستان ، در این مرکز آموزشی ، علم و دانش آموخته و چراغ جان خود را با نور معرفت آن بزرگواران افروخته و هرکدام به نوبه خود برای جامعه و شهر خود مایه افتخار گردیده اند .



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار