استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی گفت: رمز حل مشکلات در حوزه کارگری منوط به رفع مشکلات در حوزه تولیدکنندگان و کارآفرینان است.
کد خبر: ۳۲۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 14 November 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،سید علی اکبر پرویزی در دیدار هیئت اجرایی خانه کارگر استان به حمایت های دولت از کارگران و کارفرمایان در سه سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در طول ۳۷ سال اخیر جامعه کارگری همواره در کنار دولت بوده؛ از اینرو دولت تدبیر و امیدخود را موظف به حمایت از این قشر مهم و شریف می داند.
وی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: همه ماباید تلاش کنیم تا کارگران، کارفرمایان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع از وضعیت اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد عبور کنند.
وی رمز حل مشکلات در حوزه کارگری را منوط به رفع مشکلات در حوزه تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست و تصریح کرد: در صورتیکه مشکلات موجود در بخش تولیدکنندگان و کارفرمایان مرتفع شود قطعاً مسائل موجود در حوزه کارگری نیز به حداقل کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در طول سه سال اخیر دولت تدبیر وامید اقدامات بسیار مناسبی در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان و کارگران به انجام رسانده است، افزود: در طول این مدت با راه اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی استان به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات موجود در حوزه های بیمه، تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و موارد مشابه تا حد امکان و مقدورات مرتفع شده است.
وی کارگران، کارفرمایان و تامین اجتماعی را سه ضلع مهم تولید و رونق اقتصادی در کشور دانست و تصریح کرد: مشکلاتی که در بخش های مختلف وجود دارد می بایست به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و پیگیری شود تا شاهد حل مشکلات در این زمینه باشیم.
وی به اصلاحیه قانون بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از محل این اصلاحیه به دولت اجازه داده شد تا ۴۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت در حوزه تامین اجتماعی و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه بدهی دولت به پیمانکاران در بخش های مختلف پرداخت شود که این امر در نهایت منجربه حل بخشی از مشکلات تولیدکنندگان نیز خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی به وجود برخی مشکلات قانونی در زمینه کارگری اشاره کرد وافزود: در زمینه رعایت حقوق کارفرمایان نیز مشکلاتی وجود دارد که باید در سطح کلان و به صورت دقیق وکارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.
پرویزی، حمایت از تولیدکنندگان و رشد و توسعه سرمایه گذاری را از مهمترین مولفه های عبور از وضعیت اقتصادی موجود دانست و تصریح کرد: تشکل های کارگری و نیز تشکل های مشابه می توانند در این زمینه بسیار کمک کننده و راهگشا باشند و با ارائه مشکلات موجود در این بخش به صورت مصداقی به همراه راه حل رفع مشکلات، دولت را در این زمینه بیش از پیش یاری کنند.
وی ادامه داد: تشکل های کارگری همچنین می توانند مشکلات کارگران در حوزه های مختلف از جمله بیمه، تامین اجتماعی، حقوق معوقه و... را نیز که فراگیر بوده و کارگران با آن دست و پنجه نرم می کنند را به مسئولین ذی ربط منعکس کنند تا اقدامات و پیگیری های بعدی در استان و مرکز برای حل آنها به انجام برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار