رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم خبر داد
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم گفت: امسال تاکنون میزان بارش در استان قم نسبت به میانگین بارش باران طی سال‌های گذشته حدود 80 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۲۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 12 November 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا قاضی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز و فردا شاهد افزایش ابر در آسمان استان به‌صورت موقت هستیم، آب‌وهوای استان قم طی روزهای آتی صاف تا قسمتی ابری است و در برخی از ساعات در چند روز آینده، ابر در آسمان استان به‌صورت موقت افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: امروز بیشترین دمای هوای استان قم 25 درجه و کمترین دما چهار درجه است، فردا حداکثر و حداقل دمای استان 25 و پنج درجه خواهد بود، اما در روز یکشنبه دمای استان قم در گرم‌ترین زمان به 24 درجه و در سردترین زمان به چهار درجه می‌رسد، طی روزهای آتی تغییرات چندانی را در دمای استان شاهد نخواهیم بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم در خصوص وجود گردوغبار در استان تصریح کرد: اوایل صبح امروز به علت پدیده وارونگی دما، غبارآلودگی هوا را در سطح استان داشتیم، سرعت وزش باد در استان امروز بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت است، طی روزهای آتی سرعت باد در استان قم ثابت است و تغییر چندانی را در سرعت باد در استان شاهد نخواهیم بود.

قاضی با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان قم طی هفته آینده گفت: در اوخر هفته آینده افزایش ابر را در آسمان استان داریم، اما باوجود افزایش ابر، بارندگی را در سطح استان قم شاهد نخواهیم بود، پیش‌بینی می‌کنیم که از اواسط آذرماه بارش را در سطح استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال تاکنون میزان بارش در استان قم نسبت به میانگین بارش باران طی سال‌های گذشته حدود 80 درصد کاهش داشته که البته این اتفاق پیش‌ازاین هم سابقه داشته است و امیدوارم که طی هفته‌ها و ماه‌های آتی میزان بارش در استان قم افزایش پیدا کند.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی وضعیت بارش‌ها در فصل زمستان بهتر خواهد شد و امیدوارم که بارش‌های فصل زمستان، کمبود بارش در فصل پاییز را جبران کند و این مسئله ممکن است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار