نظری : سرعت بخشی به خدمات و رفع نیازهای محرومان، اشتغالزایی، توانمندسازی و محرومیت زدایی، راهگشای خروج از فقر و جبران عقب ماندگی ها است.
کد خبر: ۳۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 08 November 2016
محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد طی نشستی با فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست کمیته امداد را یادگار امام راحل جهت رفع محرومیت از جامعه دانست و بیان کرد: تلاش های کمیته امداد عبادتی ارزشمند است و این نهاد توانسته است رضایتمند عمل کند.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی توان جامعه در دستگیری از اقشار آسیب پذیر ضروری است، گفت: ساماندهی امور اقشار محروم و آسیب پذیر تنها وظیفه نهادهای حمایتی نیست و باید همه دستگاهها و نهادهای دولتی با هم همگام شوند تا فقر از جامعه برچیده شود.
نظری در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش درجهت رفع مشکلات مردم، گفت: سرعت بخشی به خدمات و رفع نیازهای محرومان، اشتغالزایی، توانمندسازی و محرومیت زدایی، راهگشای خروج از فقر و جبران عقب ماندگی ها است.
وی با بیان اینکه باید با مدیریت اصولی و صحیح برای حمایت از خانواده های بی بضاعت گام برداشته شود، آمادگی فرمانداری بویراحمد را جهت هرگونه همکاری با کمیته امداد اعلام کرد و افزود: باید تلاش شود تا با مشارکت همگانی و حمایت مددجویان و با آموزش های لازم و پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال جوانان در شهرستان فراهم شود.
 اعلام میزان کمک های مردمی به نیازمندان
در ادامه این نشست، احمد قبادپور رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه،گفت: ۲۰۲ روستا در این حوزه از خدمات کمیته امداد برخوردارند که اکثر روستاها با ضریب محرومیت بالای ۶ هستند.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه خدمات رسانی به محرومان و نیازمندان و توانمندسازی آنان و توسعه مشارکت های مردمی در اولویت برنامه های این نهاد است، گفت: با توجه به حجم نیازمندی های جامعه هدف، امکانات و منابع مالی کمیته امداد پاسخگوی نیازهای محرومان نیست، مشارکت مردم و خیران در عرصه ارائه خدمات مطلوب به مددجویان می تواند موفقیت هرچه بیشتر اقدامات و فعالیت های این نهاد را رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه به منظور توسعه مشارکت های مردمی ۱۲ مرکز نیکوکاری برای شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آنها و با تأکید بر توانمندسازی آنها در استان دایر شده است، افزود: از محل مراکز نیکوکاری امسال بیش از چهار میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال کمک های مردمی جمع آوری شده است.
محبی ادامه داد: در این زمینه ایجاد مراکز نیکوکاری که همان امداد محله سابق است با این هدف که کار مردم را به خود مردم بسپاریم و بدون واسطه با شناسائی نیازمندان در هر منطقه و همچنین شناسایی خیران بتوانیم به گونه ای مشکلات اقشار آسیب پذیر را با کمک خود مردم حل کنیم.
وی با بیان اینکه تقسیم اعتبارات کمیته امداد براساس آمار خانواده های تحت حمایت و ضریب محرومیت هر شهرستان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار خانواده در مناطق با ضرایب محرومیت ۶، ۷ و۸ از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
محبی گفت: در خصوص اشتغال مددجویان و نیازمندان نحوه پرداخت بدین صورت است که ۴۰ درصد مددجویان، ۳۰ درصد فرزند مددجو و۳۰درصد نیز افراد نیازمند غیرمددجو از تسهیلات اشتغال این نهاد بهره مند می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار