مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت:در گزارش مرکز آمار ایران که مربوط به بررسی شاخص های عمده نیروی کار استان های کشور در بهار 95 است، نرخ بیکاری استان ایلام نسبت به بهارسال گذشته 2درصدکاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 07 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علیرضا زرگوش اظهار کرد: در گزارش مرکز آمار ایران که مربوط به بررسی شاخص های عمده نیروی کار استان های کشور در بهار 95 است نرخ بیکاری استان ایلام 10.2 درصد اعلام شده که در مقایسه با بهار سال گذشته 2 درصد کاهش نشان می دهد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس، ایلام که در بهار سال گذشته از حیث میزان اشتغال رتبه پانزدهم کشور را به خود اختصاص داده بود در بهار سال جاری با دو پله کاهش در جایگاه سیزدهمین استان کشور قرار گرفته است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، نرخ مشارکت اقتصادی استان (اشتغال به کار جمعیت فعال بالای 10 سال) را در بهار امسال 37.1 درصد اعلام کرد که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 2 دهم درصد کاهش نشان می دهد.
 
زرگوش یاد آور شد: با وجود کاهش 2 دهم درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان در بهار امسال نسبت به بهار 94 رتبه ایلام در زمینه نرخ بیکاری 2 درصد کاهش نشان می دهد.
 
وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی سال 93 استان 35.8 درصد اعلام کرد که در سال 94 این شاخص به 36.5 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده توسعه اشتغال در جمعیت فعال 10 سال به بالا و بیشتر ایلام است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: نرخ بیکاری این استان در سال گذشته 11.6 درصد بود که پنج دهم درصد کمتر از نرخ بیکاری سال 93 است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار