رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد، تحصیل دانش آموزان این ناحیه در کانکس را تکذیب کرد و گفت:هیچ مدرسه کانکسی یا پیش ساخته در این ناحیه آموزشی فعالیت ندارد.
کد خبر: ۳۲۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 05 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید رضا خاتم پور با رد برخی خبرها و عکس های منتشر شده در سایتها و فضای مجازی با موضوع تحصیل دانش آموزان این ناحیه در کانکس افزود: این عکس ها مربوط به این ناحیه نیست.
وی اضافه کرد: با وجود حجم بالای ورودی دانش آموزان اتباع خارجی و مهاجر در این ناحیه، ساماندهی ورود دانش آموزان به نحو مطلوب و موثری انجام شده است.
وی اظهار کرد: در مهر ماه امسال به طرز بی سابقه ای شاهد ورود پنج هزار دانش آموز اتباع خارجی و مهاجر به این ناحیه بوده ایم که سه هزار نفر آنان اتباع خارجی و بقیه مهاجران ساکن در مناطق حاشیه شهر هستند.
وی بیان کرد: با ورود این تعداد دانش آموز، شمار دانش آموزان ناحیه یک مشهد از حدود 83 هزار به 88هزار نفر افزایش یافت که این مسئله فشار زیادی به ناحیه وارد کرد اما خوشبختانه با برنامه ریزی و مدیریت به موقع، کلیه دانش آموزان ورودی جدید و میهمانان به کلاس درس رفتند.
خاتم پور در زمینه علت ورود این تعداد دانش آموزان اتباع خارجی گفت: امسال برای نخستین بار تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی به طور کامل رایگان شد و به همین دلیل شاهد ورود حجم بالایی دانش آموز خارجی که قبلا یا اصلا تحصیل نمی کردند و یا در مدارس محلی، خاص و غیره مشغول تحصیل بودند، شدیم.
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر تنها تعدادی نمازخانه در برخی مدارس با سقف های سَبُک ساخته مشغول فعالیت است و هیچگونه کانکس و یا اتاقک پیش ساخته ای در این ناحیه وجود ندارد.
وی تاکید کرد: همه تلاش خود را به رغم کمبود هایی که در حاشیه شهر وجود دارد به کار گرفته ایم تا در راستای تاکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به حاشیه شهر خدمات موثری ارائه شود.
وی اظهار کرد: ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد با 16 هزار دانش آموز اتباع خارجی بعد از ناحیه تبادکان با 20 هزار دانش آموز خارجی رتبه دوم در استان خراسان رضوی و مشهد را دارد.
هم اکنون استان خراسان رضوی حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد که حدود 60 هزار نفر از این تعداد اتباع خارجی هستند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار