170 موکب در مرز چذابه و 250 موکب در مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند
کد خبر: ۳۲۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 05 November 2016
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: درمرز چذابه در سال گذشته 87 موکب به زائران ارائه خدمت می کرد که امسال به بیش از 170 موکب رسیده و در مرز شلمچه نیز سال گذشته 125موکب فعال بود که امسال به 250موکب افزایش یافته است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی ادامه داد: تمامی اردوگاه ها، بقعه های متبرک و اماکنی که ظرفیت اسکان و استراحت زائران در محلهای منتهی به مرزهاست، آماده ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: اعتبار دولتی برای پذیرایی و خرید مواد غذایی نیست و تمامی اقلام از طرف خیرین جمع آوری و در اختیار موکب ها  قرار داده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان  بیان کرد:به اقلامی نظیر هفت هزار تخته پتو و آرد برای زائران در مرزهای شلمچه و چذابه نیاز است که از تمامی خیرین،بازاریان و اصناف تقاضای یاری می کنیم.

حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: تمامی موارد زیرساختی از نظر پذیرایی و محل استراحت در پایانه های چذابه و شلمچه انجام شده است و فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در پایانه شلمچه 75هکتار پارکینگ آماده شده و سامانه  آب ،برق و تلفن نیز مهیا شده است و در مرز چذابه نیز جاده چهار بانده شده و 50 هکتار پارکینگ وجود دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق بشمار می روند .

بر اساس پیش بینی ها در ایام پیاده روی اربعین امسال، بیش از یک میلیون زائر از مرز شلمچه تردد می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار