مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی‌ریز گفت: به فعالان عرصه تولید صنایع دستی در اين شهرستان تا سقف صد میلیون تومان تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 03 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حميدرضا هادي پنجشنبه 13 آبان در جمع هنرمندان صنايع‌دستي ني‌ريز كه با حضور رئيس صندوق كارآفريني اميد شهرستان برگزار شد، گفت: این تسهیلات به منظور احیاء تولید در رشته‌های مختلف صنایع دستی در این شهرستان و با كارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود.

او با بيان اينكه امسال نسبت به سال گذشته تعداد بيشتري از صنعتگران صنايع‌دستي امكان بهره‌مندي از اين تسهيلات را خواهند داشت، رفع بخشی از مشکلات صنعتگران صنایع دستی اين شهرستان با پرداخت تسهيلات امكان‌پذير خواهد بود و در اين زمينه صندوق كارآفريني اميد ميسر شده است.

هادي ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات عمده صنعتگران بیمه است که در این خصوص مکاتباتی از طریق نماینده محترم مجلس انجام شده و كار در دست اقدام است.

اين مقام مسئول گفت: بیش از دویست صنعتگر در حوزه صنایع شهرستان نی‌ریز دارای پروانه تولید انفرادی و  شاغل هستند که از این تعداد افرادی در رشته‌های مختلف صنایع دستی به صورت گرفتن سفارش مشغول به فعالیت و تولید هستند و بیش از 20 متقاضی برای دریافت پروانه تولید انفرادی ثبت‌نام كرده‌اند كه مراحل قانوني در حال انجام است.

هادي گفت: در این ارتباط کارگاه‌های سفالگری، گلیم‌بافی، معرق چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، خراطی، چاقوسازی، نگارگری، سراجی سنتی و .... در سطح شهرستان نی‌ریز فعالیت مي‌كرد که تعدادی از این کارگاه‌ها تولیدات خود را به استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌کنند .

مسئول ميراث فرهنگي شهرستان ني‌ريز افزود: امید است با رشد و توسعه صنایع دستی گام‌های موثری در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برداشته تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغالزایی، پیدا و موجبات رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

بنابراین گزارش در این نشست کریمی‌نیا رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان نیز طی سخنانی روند دریافت این تسهیلات رابرای صنعتگران تشریح و در پایان جلسه به اتفاق صنعتگران از  نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار