نیشخند;
همشهریان زنجانی تا اطلاع ثانوی از راه پله های ادارات و نهادها بجای آسانسورهای غیر استاندارد بهره ببرند تا ضریب طول عمرشان افزایش یابد!
کد خبر: ۳۲۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 03 November 2016
امروزه شنیدن خبرهای تلخ از طریق رسانه ها به امری عادی برای غالب شهروندان بدل شده است و گویا این حجم بالای خبرهای تلخ و نا امید کننده نه تنها پایان پذیر نیست بلکه هر روز بر حجم و ابعاد مایوس کننده آن نیز افزوده می شود.

بطور مثال زمانی اختلاس 3 هزار میلیاردی به عنوان تنها فساد بزرگ اقتصادی کشور شناخته می شد و افکار عمومی از شنیدن ابعاد عظیم آن مدتها در بهت و حیرت بود، اما متاسفانه امروز بطور متناوب اخباری مبنی بر فساد ها یا سوء استفاده هایی به مراتب بزرگتر و پیچیده تر از رسانه ها منتشر می گردد که نتیجه آن چیزی جز شیوع روحیه نا امیدی در جامعه نیست.

حال جالب است که در میان این حجم انبوه از مشکلات در می یابیم که حتی سودجویان به آسانسورهای نصب شده در سازمانها و نهادهای زنجان نیز رحم نکرده و از تجهیزات غیر استاندارد برای ایجاد این خدمات در ادارات بهره برده اند!

در هفته جاری معاون عمرانی استانداری زنجان در دومین جلسه کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا بابیان اینکه دستگاه ها در زمینه استاندارد سازی همکاری لازم را داشته باشند، اظهار داشت: دستگاه ها باید نسبت به استاندارسازی آسانسورهای فعال در سازمان های خود اقدام کنند.

جواد رحمتی تاکید کرد: مشکل آسانسورها در استان زنجان موضوع تکراری شده است و در زمینه استاندارد سازی آسانسورها با کسی شوخی نداریم، چرا که با جان مردم مرتبط است.

طبعا با توجه به سخنان این مقام مسئول در می یابیم که فساد تنها به لایه های بالای اقتصادی کشور محدود نمی شود و حتی در مسائل ساده ای مانند خرید و نصب آسانسور نیز در بین مسئولان خرید سازمانها و تایید استاندارد کنندگان امثال اینگونه تجهیزات غیر استاندارد نیز فساد گسترده ای وجود دارد.

نکته جالب اینجاست که اگر بکارگیری آسانسور غیر استاندارد محدود به یک اداره یا یا چند نهاد محدود بود هرگز با این صراحت یک مقام استانی در مورد آنها هشدار نمی داد و طبعا این نوع تجهیزات غیر استاندارد به شکل گسترده ای در نهادها و سازمانهای استان بکار گرفته شده اند.

لذا تا زمانی که بیانات و هشدارهای این مقام مسئول و تلاشهای کارگروه مربوطه به نتیجه برسد تنها می توان به یکایک همشهریان زنجانی عزیز توصیه کرد که در هیچ یک از ادارات و نهادها از آسانسور استفاده نکنند و با استفاده از راه پله های ایمن به نوعی ورزش نموده و جان خود را حفظ کنند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار