نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مردم همواره برای نشر دین، حامی و پشتیبان جدی حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب هستند.
کد خبر: ۳۲۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 02 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری مسکن طلاب که با حضور استاندار، معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم همواره برای نشر دین، حامی و پشتیبان جدی حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب هستند.

وی با تأکید بر این‌که ‌آن‌هایی که زمینه نشر علوم دینی را فراهم می‌کنند مورد رحمت ائمه اطهار (ع) قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند: رحمت خدا به کسانی که امر ما را احیا کنند. آدم‌هایی که علوم ما را فرا می‌گیرند و سپس زمینه‌ای فراهم می‌کنند تا مردم آن را فرا بگیرند، احیا کننده امر ما هستند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که در مبانی دینی مال با رزق متفاوت است، تأکید کرد: در احادیث و روایات رزق آن چیزی است که صاحب برکت و خیر است و خداوند متکفل رزق است اما در خصوص مال نگاه منفی وجود دارد.



وی به اهمیت انفاق هم اشاره کرد و گفت: همین‌که انسان انفاق می‌کند، خداوند جای آن را پر می‌کند و رزقی مضاعف به او عطا می‌کند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اهمیت تبلیغ برای رفع معضلات جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اگر تبلیغ و کارهای تربیتی در جامعه با حمایت بیشتری روبرو شود، بسیاری از معضلات جامعه کاهش می‌یابد و هر چه در این حوزه تلاش کنیم در حقیقت سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان از حمایت‌های خیران، استاندار و مسئولان استان در حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه تقدیر و تشکر کرد و گفت: هزینه برای دین، علم، فرهنگ، اخلاق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و نباید سرمایه‌گذاری در این حوزه را هزینه در نظر بگیریم.

فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این جلسه اظهار کرد: دولت همان‌طور که دغدغه همه اقشار را دارد، دغدغه قشر روحانیون را نیز دارد و با توجه به رسالت خطیری که بر عهده روحانیون در حوزه نشر دین قرار داده شده، باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های آن‌ها کاسته شود.



وی گفت: این آمادگی در استان برای پاسخ‌گویی به نیازهای طلاب و روحانیون وجود دارد و در مسکن مهر استان نیز این ظرفیت برای پاسخ‌گویی سریع به نیاز مسکن طلاب وجود دارد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌ اکبری، معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور هم گزارشی از برنامه‌های ارائه شده توسط این مرکز در استان قزوین را ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار