مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خنج گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی فرهنگ ساز باید مفاهیم دفاعی را به دانش آموزان بیاموزد.
کد خبر: ۳۲۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 30 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:منصور غفوری، یکشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل که در دبیرستان شهید بهشتی خنج برگزار شد، افزود: وزارت آموزش و پرورش، دستگاه خوبی برای اجرای پدافند غیرعامل است، زیرا این وزارتخانه وظیفه خطیر تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش به 2 شیوه می تواند به تقویت باورهای دفاعی دانش آموزان بپردازد، نخست شناسایی نقاط ضعف و هدف دشمن و دوم شناخت و تبیین مفاهیم دفاع غیرنظامی در بین دانش آموزان.
فرمانده سپاه خنج هم بیان داشت: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس، موجب افزایش آمادگی و توانمند شدن دانش آموزان در مقابل هر گونه تهدید دشمن می شود و از سوی دیگر آنها با چگونگی عملیات امداد و نجات آشنا می شوند.
سرهنگ علی همتی سروستانی، اظهار کرد: با هدف آماده سازی دانش آموزان برای مقابله باهر گونه تهدید دشمن، ضروری است آموزش های مورد نیاز در مدارس به آنان آموخته شود.
وی ادامه داد: پدافند غیرعامل، در حقیقت به معنای شناسایی تهدیدهای دشمن است و آمادگی دانش آموزان در برابر تهدید، این پیام را به دشمن می دهد که ایران اسلامی همواره در مقابل تهدیدهای دشمنان آماده است و در برابر آنها خواهد ایستاد.
در این رزمایش که با همکاری هلال احمر و مرکز مدیریت حوادث آتش نشانی در دبیرستان های شبانه روزی شهید بهشتی و تربیت شهر خنج برگزار شد، دانش آموزان ضمن مقابله با تهدیدهای هوایی و زمینی دشمن، با عملیات امداد و نجات، مهار آتش و کمک به دانش آموزان مصدوم آشنا شدند و همچنین نحوه مهار آتش، حمل مجروحان و رفتن به پناهگاه را به صورت عملی اجرا کردند.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام های غیرمسلحانه ای گفته می شود که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد. این اقدام ها به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن خواهد انجامید.
پدافند عامل نیز مجموعه اقدام هایی است که کشور در زمان وقوع جنگ برای مقابله با تهدیدهای دشمن به آن مبادرت می ورزد و می توان گفت که پدافند عامل و پدافند غیرعامل 2 مفهوم مکمل یکدیگر هستند.
سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 با دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و در سال 1391 نیز اداره های کل استانی این سازمان فعالیت خود را آغاز کردند.
شهرستان خنج در فاصله 265 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار