نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با هزینه های فراوان و ایجاد زیر ساختهای دوگانه انرژی گاز و برق، درآمد نفت را تباه می کنیم.
کد خبر: ۳۲۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 30 October 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی افزود: هیچ کشوری مانند ایران سیستم دوگانه انرژی ندارد.
وی اظهار کرد: نیاز نیست در مناطق دور از دسترس و سخت گذر که خطوط انتقال گاز احداث نشده است هزینه زیاد و خطرات احتمالی راه اندازی این زیر ساخت را به مردم تحمیل کنیم و بهتر است در این مناطق از انرژی برق استفاده شود.
وی با اشاره به طرح گازرسانی به 38 روستای سردسیر و سخت گذر شهرستان کلات گفت: با توجه به وجود زیرساختهای انتقال برق در این مناطق، بهتر است شرکت گاز یارانه انتقال خطوط گاز را به وزارت نیرو بدهد و مردم به جای استفاده از وسایل گاز سوز از بخاری و آبگرمکن های برقی استفاده کنند.
قاضی زاده هاشمی افزود: شرکت برق می تواند با استفاده از یارانه مزبور برق ارزان قیمت یا رایگان در اختیار روستاهای سردسیر کلات قرار داده یا اقدام به ساخت نیروگاههای کوچک خورشیدی یا بادی در محل نماید.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه تجهیزات تولید برق خورشیدی یا نیروگاه های کوچک در کشور وجود دارد و شبکه توزیع برق در همه کشور گسترش یافته است، این اقدام می تواند تجربه خوبی برای تامین و جایگزینی انرژی در دیگر مناطق کوهستانی و سرد کشور باشد.
هم اکنون 99 درصد جمعیت شهری و 69 درصد جمعیت روستایی استان خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردارند و حدود 190 هزار خانوار این استان که اغلب در مناطق روستایی سکونت دارند فاقد گاز هستند.
شهرستان کوهستانی کلات با 38 هزار نفر جمعیت در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار