با وجود اینکه هنوز بیش از سه هفته دیگر تا فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) زمان باقی است، دهها هزار نفر از زائران پاکستانی و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این کشور از مدت ها پیش در تب و تاب سفر به کربلا برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین هستند.
کد خبر: ۳۱۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 28 October 2016
به دلیل هزینه های بالای سفر هوایی و نبود پرواز مستقیم از پاکستان به عراق و عتبات عالیات، اکثر قریب به اتفاق این زائران، ناچار به برگزیدن مسیر زمینی از طریق مرز میان بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان ایران هستند.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته در روزهای اخیر جلساتی با روسای کاروان های زیارتی پاکستان برگزار کرده و در این جلسات بر ضرورت نهایت تلاش کاروان ها برای ارائه تسهیلات لازم به زائران کربلای معلی تاکید شده است.
محمد رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این جلسه با اشاره به اینکه این نمایندگی تلاش می کند تا نهایت همکاری های لازم را در خصوص صدور روادید برای زائران پاکستانی در چارچوب مقررات داشته باشد، به روسای کاروان ها نیز تاکید کرد در صورتی که مشاهده شود مبالغی بیشتر از مبالغ مقرر برای صدور روادید از زائران دریافت شود، با کاروان های خاطی قطع همکاری خواهد شد.
سرکنسول کشورمان در کویته همچنین برضرورت توجه بیشتر به تسهیلات رفاهی و امنیتی لازم برای زائران پاکستانی به ویژه در مرز تفتان تاکید کرد.
حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان پیش بینی کرده است که همزمان با اربعین حسینی حدود 80 هزار زائر پاکستانی برای عزیمت به کربلا و شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از مرزهای جنوب شرق ایران وارد این استان شوند.
وی گفته است که زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان با دارا بودن چند سرسرا و 40 اتاق ظرفیت اسکان سه هزار زائر را در هر شبانه روز دارد و در آن خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و غیره به زائران ارائه می شود.
تدینی با بیان اینکه سال گذشته همزمان با اربعین 20 هزار زائر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از دفتر حج و زیارت پاکستان در کویته، حدود 65 هزار نفر تا یک ماه پیش برای شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) نام نویسی کردند که پیش بینی می شود این آمار به 80 هزار نفر برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار