معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد
تا سال 2050 حداقل 4 درجه دمای هوای جهان افزایش می‌یابد و با توجه به شرایط کشورمان به طور قطع ما باید افزایش دمای بیشتری را تحمل کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 06 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: سی و ششمین سمینار سالانه کارخانه‌های قند و شکر کشور ظهر امروز به میزبانی موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه بذر کرج برگزار شد.
در این مراسم غلامحسین طهماسبی طی سخنانی اظهار داشت: مهمترین اولویت دولت و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌هایی چون تحقیقات کشاورزی تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور و استقلال ایران در این حوزه است.
وی تصریح کرد: دست‌یابی به امنیت غذایی امروزه برای هر کشوری به عنوان یک سیاست اصلی و انکارناپذیر است و همه باید در این جهت و برای رسیدن به یک نقطه مطلوب تلاش کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه باید دانش و تحقیقات علمی در جهت رفع نیاز کشاورزی باشد، گفت: مهمترین اولویت سازمان تحقیقات کشاورزی رفتن به سمت برنامه‌ محوری و تامین تقاضای صنعت کشاورزی کشور در حوزه دانش  و تحقیقات علمی است.
طهماسبی تاکید کرد: باید تمام ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های دولتی، خصوصی، دانشگاهی و تحقیقات بسیج شده و نیاز علمی کشاورزی را برآورده کنیم.
وی افزود: شرایط ایران و جهان در حوزه جغرافیایی و آب و هوایی در حال تغییر یافتن است و از سوی دیگر شرایط اقتصادی اکثر کشورها نیز تحولات بسیاری را تجربه می‌کند.
معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بیان داشت: بنابراین باید با شناسایی دقیق شرایط امروز و نیاز آینده، نقش راه آینده کشاورزی کشور ترسیم شده و همه فعالیت‌ها بر اساس این نقشه راه انجام گردد.
طهماسبی افزود: به عنوان نمونه بر اساس تحقیقات علمی انجام شده، تا سال 2050 حداقل 4 درجه دمای هوای جهان افزایش می‌یابد و با توجه به شرایط کشورمان به طور قطع ما باید افزایش دمای بیشتری را تحمل کنیم.
وی ادامه داد: بنابراین روزهای خشک‌تر و خشکسالی‌های بیشتری در انتظار ایران است و اگر این شرایط را به طور دقیق پیش‌بینی نکنیم، با مشکلات بسیاری در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور روبه‌رو می‌شویم.
این مسئول اظهار داشت: برای پیش‌بینی بحران‌های آینده و رفع مشکلات از یک سو باید از دانش روز برخوردار بوده و از سوی دیگر با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنیم که این امر بیش از هر زمان دیگری ضرورت فعالیت تحقیقات کشاورزی را مشخص می‌کند.
طهماسبی در بخش دیگری از سخنان به وضعیت صنایع قند و شکر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صنعت فوق به طور کامل از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود، شرایط بهتری نسبت به دیگر محصولات کشاورزی دارد.
وی تصریح کرد: اولویت اصلی باید تامین نیاز داخل و رساندن میزان تولیدات به استانداردهای جهانی است.
معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در سال 75 سالانه 30 تن قند و شکر در کشور تولید می‌شد که این میزان در سال گذشته به 45 تن رسید است.
طهماسبی در پایان اظهار داشت: باید میزان تولید قند و شکر افزایش یافته و به اندازه‌ برسد که ضمن تامین نیاز کشور، برای صادرات این محصول نیز اقدام کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار