کد خبر: ۳۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 26 October 2016

به گزارش تابناک یزد،کارشناس نظارت و بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از جمع‌آوری و پاک‌سازی هفت محل فروش غیر مجاز طیور زنده در سطح این شهرستان توسط اکیپ ویژه بازرسی دامپزشکی و با حکم قضایی خبر داد.

«جبار ملکی» در این‌باره تصریح کرد: به‌منظور تأمین امنیت و سلامت غذایی آحاد جامعه، در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط  ویژه‌ای برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده و در همین راستا نیز عرضه و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر ممنوع است، از این‌رو اکیپ‌های ویژه بازرسی شهرستان با همکاری و هماهنگی پلیس 110 اقدام به جمع‌آوری و پاک‌سازی هفت محل عرضه طیور زنده در سطح شهرستان کردند.

وی خاطرنشان کرد: کشتار و زنده فروشی غیرمجاز طیور در سطح شهرها به‌علت نداشتن پیشینه بهداشتی، زمینه را برای شیوع بیماری‌های خطرناک واگیردار و مشترک طیور فراهم می‌آورد و چه بسا که سلامت و سرمایه اقتصادی افراد به‌علت اقدامات این‌چنینی با خطر جدی روبرو شود.

ملکی نیز با اعلام شماره تلفن 1512 برای تماس همشهریان، از آن‌ها خواست از خرید طیور زنده از پرنده‌فروشان غیرمجاز خودداری کنند  هم‌چنین از همه دستگاه‌های نظارتی از جمله اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی نیز خواست تا با اطلاع‌رسانی به موقع به شبکه دامپزشکی شهرستان یزد و جلوگیری از فروش طیور زنده، صنعت طیور استان را از خطرات پیش‌رو محفوظ بدارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار