مسئول اﻣﻮر ﺣﻘﻮﻗﯽ و اﻣﻼک اداره کل ﻣﯿﺮاث ﻓﺮهﻨﮕﯽ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به بررسی پرونده 600 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این استان گفت: این دفاتر به دلیل شکایت مسافران مبنی بر دریافت مبالغ هنگفت در قبال دریافت روادید سفر، اخطار گرفتند.
کد خبر: ۳۱۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 18 October 2016
کیانوش تکلو با بیان اینکه طرح بررسی شکایت شهروندان از دفاتر گردشگری استان تهران از تیرماه امسال آغاز شد، افزود: در بازه زمانی چهارماهه اخیر، پرونده 600 دفتر متخلف گردشگری پایتخت بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار شکایت شهروندان تهرانی مربوط به روادید کشورهای محدوده شنگن، کشور روسیه و آسیای میانه (کشورهای گرجستان، ارمنستان و آذربایجان) بود خاطرنشان کرد: این دفاتر به بهانه توانایی اخذ مهاجرت و اقامت دائم در کشورهای مقصد از متقاضیان مبالغ هنگفتی را طلب می کردند.
تکلو یادآور شد: براساس قانون به تمامی دفاتر متخلف در این حوزه اخطار کتبی داده شد.
وی عنوان کرد: در صورت تکرار تخلف، دفاتر مذکور به مدت یک تا سه ماه به حالت تعلیق در آمده و در مرحله آخر علاوه بر پلمب، مجوز این دفاتر لغو می شود.
به گفته مسئول امور حقوقی و املاک میراث فرهنگی در بخش هتل ها و پانسیون های پایتخت، هیچ شکایتی از کیفیت خدمات دهی این مراکز به اداره کل میراث استان ارائه نشده است.
در حال حاضر شهر تهران دارای یک هزار 900 دفتر خدمات مسافربری، 104هتل، 24هتل آپارتمان، 107مهمانپذیر، 100سفره خانه سنتی، 15 پانسیون، 119مجتمع پذیرایی بین راهی، 35 واحد پذیرایی، 138 زائر سرا و27 آموزشگاه گردشگری است.
خبرنگار: امین کمالی فر-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار