همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.
کد خبر: ۳۱۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 17 October 2016
به گزارش تابناک تبریز ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با ماه محرم رنگ و بوی حسینی به خود گرفته است، اظهار داشت: ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت ماه محرم در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

وی با بیان این‌که نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی فعال در عرصه‌های قرآنی و فرهنگی در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: مؤسسات قرآنی فعال در استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، سپاه عاشورا، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر حج و زیارت استان و حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه قرآن حضور دارند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آشنایی مخاطبان با ناشران قرآنی، معرفی مؤسسات فعال در علوم و معارف اهل بیت (ع)، اجرای برنامه‌های دینی ویژه اقشار مختلف جامعه، ترویج فضای معنوی قرآن و عترت در جامعه و ارایه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان حوزه معارف اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن و عترت با حضور ناشران فعال مکتوب و الکترونیک و همچنین مؤسسات قرآنی و نهادهای قرآنی همراه است، خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت مکان برگزاری این نمایشگاه تنها مؤسسات و نهادهای فعال دارای غرفه مستقل هستند که از آن جمله می توان به جامعه القرآن و عترت، جامعه القرآن و اهل بیت قم اشاره کرد.

لایقی ادامه داد: حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ضمن معرفی فعالیت‌های قرآنی، در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی، ارائه مشاوره‌های مذهبی، پاسخگویی به شبهات و بیان احکام مشارکت خواهند داشت، ضمن این‌که جلسات سبک زندگی اسلامی و قرآنی نیز با حضور مبلغان حوزوی برگزار می شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رونمایی از آثار قرآنی در چهارمین نمایشگاه قرآن تبریز، اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی برای ارائه آثار مرتبط با موضوعات قرآنی از سوی هنرمندان فعال این عرصه است، در این نمایشگاه قرآن کتابت شده روی چرم نیز رونمایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که آلبوم صوتی شبیر تولید شده از سوی گروه هنری طارق نیز در نمایشگاه قرآن تبریز رونمایی می شود، افزود: برپایی نمایشگاه عکس شهدای قاری قرآن، بخش کودک و نوجوان، اجرای طرح استعدادیابی و شناسایی نوجوانان و جوانان مستعد در عرصه قرآن و همچنین تبیین ابعاد مختلف فاجعه منا از دیگر بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت از بیست و ششم مهر تا اول آبان ماه سالجاری از ساعت 10 صبح تا 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :