کد خبر: ۳۱۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 16 October 2016


تکمیل سالن ورزشی شش هزار نفری کرج در حالی به قول ورزشی ها در آفساید قرار دارد که سرانه های ورزشی استان پایین و علاقه ورزشکاران البرزی برای حضور در میادین کشوری و جهانی بالا است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چهارم خردادماه سال ۱۳۹۰ بود که جمعی از مسئولان استانی و کشوری گرد هم آمدند تا کُلنگ سالن شش هزار نفری کرج را زمین بزنند، همان روز عیسی فرهادی استاندار وقت البرز گفته بود؛ پروژه یادشده از مهمترین طرح های ورزشی دور سوم سفرهای استانی ریاست جمهوری است که با تلاش های مسئولان از جمله علی ترکاشوند مدیرعامل سابق شرکت توسعه، تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی (که در حال حاضر شهردار کرج است) زودتر از سایر طرح ها در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

طبق اظهارات مسئولان عقب‌ماندگی‌های فراوان در حوزه سرانه‌های ورزشی استان البرز به ویژه کلان‌شهر کرج احساس می شود شاید وجود همین عقب ماندگی ها باعث شد که اوایل دهه ۹۰ احداث سالن شش هزار نفری کرج در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد تا در سایه این تحول بزرگ استان البرز این شانس را داشته باشد با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده، خود را در ردیف استان‌هایی ببینید که در میزبانی از ورزش‌های داخل سالن حرف برای گفتن داشته باشد.

در کارنامه پروژه ملی سالن شش هزار نفری کرج وقفه ای سه ساله به چشم می خورد اما نیمه نخست سال گذشته بود که با تغییر پیمانکار اجرایی از سوی شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی دوباره این پروژه در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

پیشنهاد شهرداری برای تکمیل سالن ورزشی ۶۰۰۰ نفری کرج

بیستم آبانماه سال گذشته نیز رضا گل محمدی مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان البرز در گفتگو با مهر گفت؛ با توجه به روند اجرایی این طرح بزرگ ملی و در صورتی‌که اعتبارات مصوب به‌موقع تزریق شود در بهمن‌ماه سال آتی (سال گذشته) شاهد افتتاح این سالن بزرگ ورزشی چندمنظوره خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار اختصاص‌یافته به این طرح ملی از منابع مختلف به ۲۵ میلیارد تومان رسیده است، ابراز امیدواری کرد با توجه به جدیتی که وزارت ورزش و جوانان و مجموع استان به اتمام این پروژه دارند شاهد افتتاح آن در زمان مقرر باشیم اما با گذشت هشت ماه از وعده یاد شده خبری از افتتاح نیست.

اما در ادامه باید به پیشنهاد شهردار کرج در خصوص این پروژه اشاره کنیم علی ترکاشوند در جلسه علنی شورای شهر که در تاریخ بیست و ششم مردادماه جاری برگزار شد پیشنهاد تکمیل این پروژه را مطرح کرد.

ترکاشوند در جلسه علنی شورا خطاب به رئیس شورای شهر کرج و با تاکید بر اینکه این سالن ورزشی مدت هاست که نیمه تمام مانده است، گفت: بهتر است شورای شهر کرج طی مکاتبه ای با وزیر ورزش درخواست واگذاری این پروژه را به شهرداری کرج بدهد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه دولت به واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی تاکید دارد، گفت: اگر این پروژه به شهرداری کرج واگذار شود می توان در کمترین زمان ممکن تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

بر کسی پوشیده نیست تکمیل این فضای ورزشی تحول بزرگی در حوزه ورزش استان ایجاد می کند زیرا سال‌هاست سالن کوچک و محدود انقلاب اسلامی کرج پذیرای مسابقات ورزشی است امید می‌رود با بهره برداری سالن شش هزارنفری کرج نقش‌آفرینی البرز در ورزش کشور شکل اثرگذارتری پیدا کند.

اینکه پیشنهاد شهردار کرج درباره تکمیل این پروژه در چه مرحله ای به سر می برد باعث شد تا خبرنگار مهر به سراغ علی ترکاشوند برود، وی اظهار کرد: شهرداری کرج علاقمندی خود برای تکمیل این پروژه را اعلام کرده است اما از آنجاییکه این پروژه ملی بوده و دارای ردیف اعتباری ملی است، منع قانونی برای انجام این کار وجود دارد.

تمایل وزارت ورزش برای واگذاری سالن ۶۰۰۰ نفری کرج به بخش خصوصی

ترکاشوند افزود: کمک شهرداری ها به پروژه هایی که دارای ردیف اعتباری ملی هستند بر اساس بند «ز» ماده ۱۷۴ دارای منع قانونی است.

شهردار کرج گفت: در صورتی که وزارت ورزش و استانداری البرز با ارائه صورت جلسه قانونی اعلام کنند که در شرایط کنونی اعتبار کافی برای اتمام این پروژه را ندارند، آمادگی لازم برای تکمیل این پروژه از سوی شهرداری وجود دارد.

وی در خصوص اینکه آیا نامه ای از سوی شهرداری به وزارت ورزش مبنی بر این موضوع ارسال شده است یا خیر، گفت: شهرداری نباید مکاتبه ای در این خصوص انجام دهد، چراکه این پروژه متعلق به شهرداری نیست.

پیگیری خبرنگار مهر به این جا ختم نشد و برای جویا شدن نظر وزارت ورزش به سراغ مدیر ورزش و جوانان استان البرز رفت، امیر غفرانی به خبرنگار مهر گفت: این پروژه می تواند از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص اعتبار ۱۰ میلیاردتومانی برای تکمیل ورزشگاه شش هزار نفری کرج خبر داد

وی با اشاره به اظهارنظر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص واگذاری این پروژه به بخش خصوصی، گفت: چند راهکار در حال بررسی است ولی بهترین گزینه واگذاری به بخش خصوصی است.

وی به اظهار تمایل شهرداری کرج در خصوص تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به ماده ۲۷ هیچگونه منع قانونی برای واگذاری این پروژه به بخش خصوص (شهرداری کرج) وجود ندارد و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز برای واگذاری این پروژه به شهرداری کرج آمادگی کامل را دارد.

اما در ادامه باید به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پنجم مهرماه جاری به کرج اشاره کرد، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران از تخصیص اعتبار ۱۰ میلیاردتومانی برای تکمیل ورزشگاه شش هزار نفری کرج خبر داد و گفت: این بودجه تا پایان سال به این مجموعه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سالن سرپوشیده شش هزار نفری کرج قرار است در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع احداث شود، در کنار این سالن چندمنظوره فضاهای جانبی چون بخش اداری، سرویس‌های بهداشتی و رختکن‌ها، سالن‌های تمرینی و امکانات رفاهی برای تماشاگران تعبیه‌شده است با احداث این سالن کرج به یکی از کامل‌ترین فضاهای ورزشی کشور مبدل می‌شود و می‌تواند میزبانی مسابقات داخل سالن کشور و حتی برون‌مرزی را بر عهده گیرد.

تکمیل این پروژه ورزشی به میزان قابل‌توجهی می‌تواند جایگاه البرز را در ورزش کشور ارتقاء دهد و با توجه به نزدیکی به پایتخت و داشتن یک هتل مجهز در کنار خود می‌تواند بسیاری از رویدادهای بزرگ کشور را پذیرا باشد برای تحقق این مهم که خواسته به حق البرزنشینان است واگذاری به بخش خصوصی ضروری به نظر می رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار