مردم بافق، بطور خود جوش بعد از پایان مراسم عزاداری شام غریبان حسین (ع)، مسیر خیابان وحشی بافقی و کوچه های منتهی به آن را نظافت کردند.
کد خبر: ۳۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 14 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مردم قدرشناس بافق در این حرکت داوطلبانه، مسیر خیابان یاد شده را از زباله های بر جا مانده از مراسم عزاداری پاکسازی کردند.
این حرکت خود جوش اهالی بافق تا پاسی از شب ادامه داشت و آنها زباله های اطراف خیابان را با استفاده از کیسه های مخصوص زباله، جمع آوری کردند.
به دنبال این حرکت فرهنگی شهردار بافق در پیامی از مردم این شهر قدردانی کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: امسال شهروندان شریف و دوست داشتنی این شهر در کنار عزاداریهای خود با نمایشی زیبا، بزرگی فرهنگ و همت خود را در زمینه پایبندی و احترام به حفظ محیط زیست شهری را به نمایش گذاشتند.
'به مصداق حدیث شریف النظافه من الایمان با حفظ نظافت در طول برگزاری مراسم، فرهنگ والای عزاداران حسینی را نشان دادند و مهمتر از آن جمعی از جوانان عاشق امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی با بزرگ منشی، قبل از حضور خدمتگزاران خود در شهرداری داوطلبانه اقدام به پاکسازی کلیه معابر و اماکنی که در آن مراسم عاشورا برگزار شده بود نمودند که این حرکت الگویی برای همه شهروندان ایرانی در سراسر کشور می باشد'.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار