رئیس بنیاد تحقیقات سینمایی :
رئیس بنیاد تحقیقات سینمایی گفت: نیازمند فعالیت‌های زیربنایی و استراتژیک بیشتری در حوزه برگزاری جشنواره فیلم فجر در پایتخت معنوی ایران هستیم.
کد خبر: ۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ 06 February 2015

به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،سید محمد هادی عرفانیان اظهار داشت: با توجه به تمام مشکلات و مسائل به وجود آمده در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌های کشور مسئولان استانی با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مداوم توانستیم شاهد برگزاری این جشنواره در مشهد مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه امسال در بحث برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها با تقلیل روبه رو بوده‌ایم، افزود:10 فیلم از فیلم‌های جشنواره فجر از عصر امروز با فاصله زمانی اندک با تهران در محل پردیس سینمای هویزه مشهد اکران می‌شود.

عرفانیان در رابطه با اکران فیلم‌های جشنواره فجر در مشهد مقدس گفت: در حال حاضرمجموعه ستاد اجرایی، کمیته‌های برگزار کننده جشنواره فیلم فجر در مشهد در حال تلاش هستند تا به صورت هماهنگ این فیلم‌ها با تهران در مشهد نیز اکران شود.

رئیس بنیاد تحقیقات و مطالعات سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی همواره پیگیر این مسئله بوده ‌که بخشی از جشنواره فیلم فجر در مشهد مقدس برگزار شود چرا که مشهد مقدس و خراسان رضوی دارای ظرفیت ویژه‌ای در حوزه فرهنگ است.

عرفانیان با اشاره به این مطلب که مشهد و خراسان رضوی دارای جایگاه متمایزی در عرصه پایه گذاری مکاتب، نگاره‌های و سینما معنا گرا است، تصریح کرد: 36 درصد سینما گران کشور از خطه خراسان و مشهد هستند بنابراین می طلبد که دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر نگاه ویژه‌ای به این شهر و استان داشته باشند.

وی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر سال‌ها است که در مشهد مقدس برگزارمی‌شود بنابراین نیازمند فعالیت‌های زیربنایی و استراتژی بیشتری در حوزه برگزاری این جشنواره در پایتخت معنوی ایران هستیم.

رئیس بنیاد تحقیقات و مطالعات سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: مسئولان استانی پس از اتمام این دوره جشنواره به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره سال آینده باشند تا بتوانیم اکران‌های بیشتری در جشنواره فیلم فجر سال آینده در مشهد مقدس داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار