برقی کردن خطوط ریلی شمال کشور با سرمایه گذاری روسیه تا شش ماه آینده مشخص می شود .
کد خبر: ۳۰۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 09 October 2016
 
به گزارش تابناک مازندران، برقی شدن راه آهن شمال با سرمایه گذاری روسیهبرقی کردن خطوط ریلی شمال کشور با سرمایه گذاری روسیه تا شش ماه آینده مشخص می شود .
 
 مدیرکل راه آهن شمال در نشست خبری بررسی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مازندران گفت : طرح برقی کردن راه آهن شمال در قالب فایناس یک میلیارد و 200میلیون یورویی روسیه ، تا پایان امسال مشخص می شود.
 
یوسف گران پاشا افزود : برای برقی کردن محور راه آهن شمال نیاز به نوسازی و بازسازی ریل ، تونل و مقاوم سازی پل ورسک و برخی پل های ارتباطی دیگر است که پس از انجام مقدمات ، روس ها وارد کار می‌شوند .
 
وی با بیان اینکه این طرح سه ساله اجرا و تکمیل می شود افزود : پیش‌بینی می شود تا سال 1398 این طرح تکمیل و بهره برداری شود .
 
مدیرکل راه آهن شمال گفت : امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد ، بلکه صنعتی پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است .
 
گران پاشا افزود : 800 هزار مسافر با 126 قطار در شش ماه نخست امسال جابجا شدند و سالانه یک میلیون تن سوخت مازاد نیز از این خطوط حمل و نقل می شود.
 
محور راه آهن شمال از گرمسار در استان سمنان شروع و تا گرگان در استان گلستان ادامه دارد که در مجموع حدود 400 کیلومتر از این محور راه آهن سراسری در حوزه راه آهن شمال و تحت مدیریت مازندران و گلستان قرار دارد .
 
مدیرعامل مجتمع فرهنگی ، آموزشی پارمیس راه آهن کشور هم گفت : مجتمع بین المللی صنعتی گردشگری راه آهن شمال کشور از ابتدای امسال تاکنون میزبان 6 هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده است.
 
 خندق آبادی افزود : با توجه به زمینه سازی مناسب اقتصادی در زمینه جذب توریسم تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان از جذب گردشگر درآمد عاید مازندران شد.
 
خندق آبادی افزود: برای بهسازی و نوسازی این مجتمع بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار مالی برای این مجتمع از راه آهن کشور دریافت کرده است.
 
وی با بیان اینکه اکنون 200  نفر در این مجتمع مشغول فعالیت و ارایه خدمات به گردشگران هستند ، افزود : با راه اندازی این مجتع گردشگری برای 200 نفر دیگر نیزاشتغالزایی می شود.
 
مجتمع پارمیس به مساحت 30هکتار و با داشتن 106 ویلا ، سالن همایش ، مکانهای ورزشی بیلیارد ،والیبال ، فوتبال ساحلی ، پیست دوچرخه سواری و اسکیت در ساحل شهرستان ساری پذیرای گردشگران است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار