عملیات اجرایی برج فناوری استان فارس در پارک علم و فناوری فارس با حضور معاون فناوری و پژوهشی وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸ 06 February 2015

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: با توجه به ظرفیت های علمی و فناوری استان فارس در حوزه های مختلف و توجه به رویکرد اقتصاد دانش محور توسعه فیزیکی این مجموعه مد نظر مسوولان قرار گرفت.

سید احمد فاضل زاده افزود: ایجاد بستر مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها جهت استقرار شرکت های دانش بنیان تخصصی و مرکز توسعه فناوری های کلیدی طرح کلان ملی ایجاد برج فناوری در پارک را مطرح کرده است.

وی گفت: برج فناوری در زیربنای به وسعت شش هزار متر مربع در ده طبقه در سایت پارک علم و فناوری با بهره گیری از اعتبارات ملی احداث می شود.

فاضل زاده ادامه داد: در هشت طبقه از این برج شرکت های دانش بنیان توسعه یافته و پروژه کلان ملی توسعه فناوری های کلیدی مستقر می شوند.

فاضل زاده اضافه کرد: همچنین دو طبقه از این مجموعه به خدمات رفاهی و ورزشی برای موسسات مستقر در پارک اختصاص داده شده است.

به گفته وی ، در برج فناوری مقدمات اشتغال 400 نفر از صاحبان ایده و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده که با استقرار آنها زمینه توسعه دانش به صنعت ایجاد می شود.

وی افزود: طراحی معماری و سازه این برج متمایز و تداعی کننده مفهوم فناوری است و از مصالح و تکنولوژی نوین در آن استفاده می شود.

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: هم اکنون 200 شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر هستند و زمینه استقرار 100 شرکت دیگر نیز فراهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار