دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 200 پرونده جرایم مواد مخدر در این شهرستان تشکیل شد، گفت: حدود 50 درصد مجرمان این شهرستان غیر بومی هستند.
کد خبر: ۳۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، ابوالفضل توکلی در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر عبور مواد مخدر قرار گرفته و بدلیل وجود راههای فرعی و کویری همیشه اولین انتخاب قاچاقچیان برای عبور مواد مخدر بوده است.

وی با تاکید بر تلاش و برنامه ریزی در این زمینه خاطرنشان کرد: البته ما در کشفیات مواد مخدر استان دارای مقام هستیم بگونه ای که در ابتدای امسال حدود 600 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شد.

این مسوول اظهار کرد: باید این نکته را در نظر بگیریم با توجه به امکاناتی که قاچاقچیان مواد مخدر دارند باید نیروی انتظامی مجهز باشد و بتواند در بحث مبارزه و دستگیری قاقچیان با قدرت ظاهر شود.

دادستان خاتم ادامه داد: در بحث مبارزه با مواد مخدر باید ارگان های مربوطه مانند بهزیستی، بهداشت و درمان و از همه مهمتر آموزش و پرورش قوی تر عمل کنند و با تشکیل کارگاه های آموزشی، آگاهی خانواده و دانش آموزان را افرایش دهد.

توکلی اضافه کرد: جرایم مواد مخدر در شهرستان از مصرف تا خرده فروشی است و مصرف مواد ستنی در خاتم از مواد صنعتی بیشتر است.

دادستان عموم و انقلاب شهرستان خاتم گفت: یکی از دلایل جذب جوانان به سوی مواد صنعتی عدم آگاهی از این ماده خطرناک است و البته بعضی از باورهای غلط که در جامعه رواج پیدا کرده است و بانوان بدلیل اینکه گفته می شود مصرف شیشه به تناسب اندام کمک می کند به طرف این مواد گرایش پیدا می کنند.

وی افزود: در مبارزه با مواد مخدر برخورد تنها کافی نیست باید در بحث پیشگیری و درمان، اگاهی دادن خانواده نسبت به مواد مخدر و عوارض و آسیب های ناشی از آن نیز کار شود.

توکلی اظهار کرد: خطر جدی که کشور را تهدید می کند پایین امدن سن مصرف کننده ها و خطرناکتر از آن گرایش جوانان از مواد سنتی به طرف مواد صنعتی مانند شیشه است.

وی افزود: اگر قشر جوانان ما به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کند جامعه دچار مشکل و آسیب های اجتماعی در کشور زیاد می شود و به تبع آن سرقت و طلاق در جامعه افزایش پیدا می کند.

داداستان خاتم با بیان اینکه همواره در امر مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری مد نظر قرار داد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت دادگستری در سال جدید برخورد جدی با فروشندگان و تلاش در جهت درمان مصرف کنندگان مواد مخدر است.

وی گفت: از مسایلی که کار ما را سال گذشته با مشکل روبه رو می کرد کمپ ترک اعتیاد بود که خوشبختانه این مشکل برطرف شده و یک کمپ در یزد تشکیل شده و معتادین که ظاهری نامناسب دارند در آنجا جمع آوری می شوند.

این مسوول در مورد برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: با فروشندگان مواد مخدر برخورد شدید خواهد شد همچنین از عبور مواد از شهرستان تا حد امکان جلوگیری خواهیم کرد.

توکلی اعدام پنج قاچاقچی در سال گذشته از شهرستان خاتم زیبنده این شهر ندانست و گفت: برخورد قاطع و محکم باید با قاچاقچیان انجام ولی در کنار آن باید فرهنگ سازی شود.

توکلی یادآور شد: مبارزه با مواد مخدر سخت شده است و آموزش و پرورش بیشتر از هر ارگانی می تواند در این زمینه کمک کند.

شهرستان خاتم با 38 هزار نفر جمعیت در 240 کیلومتری جنوب یزد واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار