امام جمعه گنبدکاووس، آزادیخواهی، فدارکاری و وفاداری را سه رکن اصلی مکتب امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: مکتب این امام شهید، مکتبی جهانی بوده و همه انسان ها خواهان این سه رکن هستند.
کد خبر: ۳۰۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 08 October 2016
امام جمعه گنبدکاووس، آزادیخواهی، فدارکاری و وفاداری را سه رکن اصلی مکتب امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: مکتب این امام شهید، مکتبی جهانی بوده و همه انسان ها خواهان این سه رکن هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز شنبه در گردهمایی بزرگ 'احلی من العسل' ویژه شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) درجمع نوجوانان گنبدی گفت: مکتب امام حسین(ع) مختص یک مذهب یا یک گروه از انسان ها نیست بلکه متعلق به همه آزادگان و انسان هایی است که فطرت الهی دارند. 
وی، شعار 'هیهات من الذله' ابا عیدالله الحسین(ع) را شعاری جهانی دانست و افزود: همه خداپرستان جهان این شعار را که معنی آن زیر بار ظلم و ظالم نرفتن است را دوست دارند و همچون امام حسین (ع) که با یزید ظالم و فاسد بیعت نکرد، آنان نیز با ظالمان امروز جهان بیعت نمی کنند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: آزادیخواهی، فداکاری و وفاداری که از ارکان اصلی مکتب امام حسین (ع) است از زیباترین نشان های انسانیت و فطرت الهی انسان ها است که باید مورد توجه ویژه اقشار مختلف مردم بالاخص نسل جوان و نوجوان قرار گیرد.
وی بابیان اینکه امروز همه قیام های مردم جهان، نشات گرفته از قیام و نهضت عاشورایی امام حسین (ع) است، تصریح کرد: بدون تردید، مکتب سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، مکتبی همیشگی و جاودانه است.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین از قطره های 'خون، اشک و عرق پیشانی' که در راه حق و عدل جاری شود، به عنوان سه قطره مهم و مکتب ساز نام برد و ابراز داشت: امروز ملت های مظلوم جهان با این سه قطره در برابر استکبار جهانی ایستاده اند.
وی باقدردانی از حضور پرشور نسل نوجوان و جوان در مراسم های عزاداری امام حسین (ع) گفت: آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان، محلی برای تجدید بیعت و پیوند مردم و نسل جوان با مکتب امام حسین (ع) است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم معنوی که با حضور جمع زیادی از نوجوانان و نیز مدیر آموزش و پرورش، معاونین، مدیران و مربیان مدارس گنبدکاووس در مصلی امام جعفر صادق(ع) این شهر برگزار شد، تعدادی از نوجوانان به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.
گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و آموزش و پرورش این شهرستان نیز افزون بر 66 هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوم دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار