کد خبر: ۳۰۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 08 October 2016

مدیر کلینیک مددکاری و حقوق شهروندی کرج از اجرای طرحی تحت عنوان شهر پاک با دست‌های مهربان تو در این شهرستان خبر داد.

 

سید احمد رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله جهان اسلام و به ویژه شیعیان جهان در ایام محرم و صفر اقدام به برگزاری مراسم سوگواری و عزداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) می‌کنند.

 

وی افزود: ما در این شب‌های معنوی و ارزشی شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف و حرکت دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری و پخش نذورات مردمی هستیم که اقدامی بسیار ارزشمند بوده و همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند، این مراسم‌ها و به طور کلی محرم و صفر موجب زنده‌نگاه داشتن اسلام شده است.

 

مدیر کلینیک مددکاری و حقوق شهروندی کرج تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم که برگزاری این مراسم‌ها نباید منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان به ویژه در بی‌توجهی به پاکیزگی چهره شهرها و معابر عمومی شود.

 

رحیمی گفت: به عنوان نمونه مشاهده می‌شود که برخی از افراد و برخی از هیأت‌های عزاداری اقدام به رهاسازی ظروف نذورات مصرفی و رهاسازی زباله‌ها در سطح معابر می‌کنند که به طور قطع این رفتارها در دین مبین اسلام و فرهنگ غنی تشییع پذیرفتنی نیست.

 

وی بیان داشت: از سوی دیگر رهاسازی این حجم از زباله، زحمات سنگینی را به نیروهای خدمات شهرداری‌ها و رفتگران زحمت‌کش تحمیل می‌کند و هر شهروند وظیفه دارد که در این حوزه احساس مسؤولیت داشته باشد.

 

مدیر کلینیک مددکاری و حقوق شهروندی کرج افزود: در این راستا با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری کرج طرحی را تحت عنوان شهر پاک با دست‌های مهربان تو را در دستور کار داریم که در اجرای آن، گروه‌های مردمی و به ویژه خود عزاداران مشارکت جدی خواهند داشت.

 

رحیمی ادامه داد: طرح فوق به مدت پنج شب و از هفدهم مهر ماه در برخی از معابر کرج اجرا شده و گروه‌های مردمی و عزاداران اقدام به پاکسازی معابر عمومی و خیابان‌های شهر کرج می‌کنند.

 

وی گفت: نخستین شب از اجرای طرح شهر پاک در منطقه گوهردشت و خیابان بلوار انقلاب اجرا شده و از همه شهروندان و به ویژه عزاداران حسینی(ع) دعوت می‌کنیم که در ساعات اجرای طرح فوق که از ساعت 20 الی 23 انجام می‌شود، ما را یاری کنند.

 

مدیر کلینیک مددکاری و حقوق شهروندی کرج اظهار داشت: در حین اجرای طرح فوق، آموزش‌های لازم برای حفظ محیط زیست، جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها در معابر عمومی و مسائل بهداشتی به شهروندان ارائه می‌شود.

 

رحیمی تصریح کرد: ضمن اینکه همه ما در جمع‌آوری زباله‌های رها شده در خیابان‌ها نیز مشارکت خواهیم داشت.

 

وی در پایان گفت: آخرین روز از اجرای طرح را به خیابان اصلی رجائی شهر پس از ظهر عاشورا اختصاص دارد، چرا که این خیابان یکی از مناطق اصلی در برگزاری مراسم ظهر عاشورا بوده و بیش از 200 هیأت و ده‌ها هزار نفر در این منطقه حضور پیدا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار