تابناک: آباده، روستا، روستائی‌ها که روزی برای پدر و مادرهای ما معنا و مفهوم داشت امروز دیگر به یک رویا پیوسته است شکل یک روستای گاه گلی، با دیواره‌ها کوتاه و زمینی خاکی و آب و هوای پاک و زنها و مردان کلاه نمدی و شلوار گشاد و غیره دیگر نمود ظاهری ندارد.
کد خبر: ۳۰۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 08 October 2016
تابناک اصفهان: سالهاست که طرح هادی به منظور توسعه روستایی و برای رفاه حال روستائیان با اعتبارات گزافی به اجرا درآمد و تنها طرحی بود که به خوبی اجرا شد و طی این سالها آنچنان به توسعه روستاها کمک کرد که روستاها یکی پس از دیگر لباس شهری به تن کردند.
 
خانه‌ها خراب یا بازسازی شد و شکل خانه های شهری شد، جاده‌ها آسفالت و یکدست شد و دیگر بوی گاه گل را نمی داد، پوشش مردم روستاها حتی در مواقعی جلوتر از مردم شهری می شود و دیگر نماد و رسم و رسوم روستایی و یا حتی لهجه و گویش روستایی از ذهن آنها نیز می‌رود.
 
امروز دیگر روستاها جلوه‌ای ندارد و برای گردشگران جذاب نیست و خاصیت گردشگری خود را از دست داده است و این مایه نگرانی بسیاری از مسئولان استانی از جمله فرمانداری و استانداری و حتی دغدغه ذهنی مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان شده است.
 
 
 
امروز که سالهای پایانی طرح توسعه روستایی است که در قالب طرح هادی به اجرا درآمده، مسئولان بدنبال بازگشت چهره روستایی به روستاها هستند و در این ارتباط مشاورانی استخدام کردند تا طرح هایی در روستاها به اجرا درآوردند که سبب جذب گردشگر و همچنین بازگشت روستائیان به زادگاهشان شود.
 
طرح هادی حتی به هدف اصلی خود که شکل گیری ومهاجرت معکوس به روستاها هست نیز جامعه عمل نپوشاند و چون عمده پیشه روستائیان کشاورزی و دامداری بوده است امروز با غالب شدن خشکسالی بر استان، بازهم مردم روستا از اینکه تسهیلات و مسیر زندگی کردن در روستاها فراهم شده است بازهم به شهر مهاجرت می‌کنند تا بتوانند درآمدی داشته باشند که در این حوزه نیز مسئولان ورود پیدا کردند و در صدد راه اندازی کارگاه‌های مختلف در روستاها برای اشتغالزایی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار