معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه مدیریت و راهبری کشور در شرایط کنونی با توجه به کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت بسیار سخت است، گفت: مدیریت مطلوب دولت یازدهم در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مایه مباهات و افتخار است.
کد خبر: ۳۰۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ 05 October 2016
مرتضی بانک در سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاههای اجرایی استان تهران که در تالار وحدت برگزار شد افزود: کشور عربستان که خود زمینه کاهش قیمت نفت را فراهم کرد امروز در این چاه گرفتار شده و تلاش می کند از طریق هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران، این مشکل را حل کند.
وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات و تنگناهای اقتصادی، مدیریت و اداره کشور بدون بروز کوچکترین بحران، نوسانات ارزی و ثبات اقتصادی از جمله افتخارات بزرگ دولت تدبیر و امید است.
بانک با اشاره به اینکه سال 94 از جمله سخت ترین دوران مدیریتی کشور در سه دهه گذشته محسوب می شود اظهار کرد: قیمت هر بشکه نفت از 115 دلار در سال گذشته به یک سوم کاهش یافت که منجر به بروز تغییرات عمده ای در فعالیت های اداری و اجرایی کشور شد.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه به دستاوردهای تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی کشور نسبت به واردات 1.5 میلیارد دلار پیشی گرفت که در 70 سال گذشته امری بی سابقه است.
به گفته بانک، رشد اقتصادی 4.4 درصدی طی سه ماه نخست سال جاری از دیگر دستاوردهای چشمگیر و مهم دولت در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است.

* مدیریت استان تهران راهبردی و قابل تقدیر است.
معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه با تمجید از مدیریت راهبردی استان تهران گفت: با توجه به اینکه نقش استان تهران در کشور و حتی از خارج ایران، راهبردی است، مدیران استان باید بهترین برنامه ریزی و عملکرد را داشته باشند.
بانک تصریح کرد: شناخت ذینفعان از نکات محوری مدیریت راهبردی محسوب می شود که باید برای رسیدن به اهداف از سوی مدیران مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی و انسجام لازمه مدیریت شهری تهران است خاطر نشان کرد: وجود برخی خلاها و تداخل امور مدیریتی، موجب بروز برخی مشکلات می شود که این مشکل در حوزه شهری تهران ملموس تر است.
بانک با تقدیر ویژه از عملکرد استاندار و دیگر مدیران ارشد استان تهران افزود: برخی طرح های اجرا شده در شهرستان های استان مشعوف کننده هستند که با کمترین امکانات و تنها با استفاده از ظرفیت های بومی و توان مدیریتی اجرا و بهره برداری رسیده اند.
سومین نشست شورای تخصصی اداری دستگاه های اجرایی استان تهران عصر امروز سه شنبه با حضور معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان تهران در سالن رودکی تالار وحدت برگزار شد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار