کد خبر: ۳۰۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 04 October 2016
به گزارش تابناک یزد،"محمود ملک‌ثابت" شاعر پیشکسوت استان و ريیس اسبق حوزه هنری یزد در اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، تقدیر شد.
 در آيین اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان و مهمانان داخلی و خارجی از "محمود ملک ثابت" شاعر پیشکسوت استان یزد تجلیل شد.

این شاعر آئینی برگزاری چنین اجلاسی در آستانه ماه محرم را اقدامی شایسته در جهت گسترش و ترویج فرهنگ عاشورایی و قدردانی از تلاش‌های پیرغلامان و خادمان حضرت اباعبد الله الحسین(ع) دانست.

وی به نقش و رسالت شاعران در بیان و انتقال پیام عاشورا اشاره کرد و گفت: شاعران باید در راستای بصیرت افزایی و شناساندن ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) برای نسل جوان حرکت نموده و آن حضرت را به درستی و هنرمندانه برای جهانیان معرفی کنند.

تلاش در عرصه شعر آئینی و سرودن اشعار و نوحه‌‌های عاشورایی، برگزاری شب شعر عاشورایی با تجلیل از شاعران حسینی، برپایی مسابقه و نمایشگاه عکس عاشورایی، اجرای نمایش با موضوع عاشورا، نمایشنامه و فیلمنامه با مضامین حماسه حسینی از جمله اقدامات و خدمات این شاعر پیشکسوت در دوران تصدی مسئولیت در حوزه هنری یزد است.

كتاب "آسیب‌شناسی مرثیه‌خوانی" اثر غلام‌حسن رفیعا و مجموعه شعر عاشورایی "باغ ارغوان" (عاشورا در شعر امروز یزد) به همت و کوشش وی چاپ و منتشر شده است. همچنين از این شاعر عاشورایی در سال 94، کتاب "با کاروان نینوا" (سفرنامه عتبات عالیات) منتشر شده است.

گفتنی است؛ در این اجلاس صدها خادم حسینی از کشورمان و 35 نفر از 17 کشور حضور داشتند كه از برگزيدگان خارجي مي‌توان به سید حسین العماد از یمن، بوس اوتس از ترکیه، شیرزاد عبدالولی و محمد جاوید نوروز زاده از افغانستان، نذیر رهبر و سید نوسنی از هندوستان، سید عبدالعزیز عبدالموسوی از عراق و از خادمان حرم امام حسین(ع)، علی الجراح از عراق، شهرزاد دوربین از سوریه و حسن حسن از بعلبک لبنان اشاره كرد.

در این مراسم همچنین از موبد رستم کاوسیان‌زاده موبد آتشکده زرتشتیان یزد، ماموستا محمدامین میرزایی‌زاده از کردستان و مولوی محمدصدیق فهیمی از علمای اندیشمند هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار