کد خبر: ۳۰۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 04 October 2016
به گزارش تابناک یزد،تعداد 70 نفر ازمددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافق در طرح غربالگری قند و فشار خون شرکت کردند.

 "سید رضا هاشمی‌پور" مدیر کمیته امداد شهرستان بافق ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش ماهه اول سال جاری به نحوه اجرای طرح پالایش قند و فشارخون ویژه سالمندان تحت حمایت پرداخت.

وي با بیان این که برای ارتقای سلامت جسمی سالمندان نباید از هیچ خدمتی فروگذار کنیم، گفت: بیش از 11 درصد مددجویان تحت حمایت شهرستان بافق سالمند هستند بنابراین نباید از نیازهای عاطفی آنان که ناشی از عدم توانایی برقرای ارتباط خوب و کامل به علت بروز مشکلاتی از جمله شنوایی و بینایی است، غافل شد.

هاشمي‌پور در حاشیه اجرای طرح پالایش قند و فشار خون 70 نفر از سالمندان این شهرستان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 132 میلیون ریال در بخش درمان مدجویان تحت حمایت هزینه شده است، افزود: تعداد 188 نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافق هستند، یکی از مهمترین دغدغه‌های فکری مددجویان به ویژه سالمندان بهره‌مندی از خدمات درمانی مناسب است، بیشتر نیازهای درمانی و مراقبتی سالمندان شامل تخت بیمار، تشک مواج، ویلچر، پوشک، سمعک، دندان مصنوعی، عینک، عصا و هزینه‌های دارویی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بافق در ادامه با بیان این که یک‌هزار و 631 نفر مددجو  تحت حمایت این نهاد هستند، بیان کرد: طی شش ماهه ابتدای سال جاری یک میلیارد و 159 ریال در خصوص کمک معیشت جامعه تحت حمایت و 629 میلیون ریال به عنوان کمک موردی به افراد نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شد، اهدای 120 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و پرداخت بیش از 437 میلیون ریال در بخش مسکن مددجویی نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد در طول این مدت بود.

وی افزود: هم اکنون تعداد 179 دانش‌آموز و 23 دانشجو از خدمات بخش فرهنگی  کمیته امداد بافق استفاده می‌کنند و در این راستا نیز در شش ماهه ابتدای امسال بیش از 98 میلیون ریال هزینه شد، از جمله فعالیت‌های انجام شده در این بخش می‌توان به ارائه خدمات پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی اشاره کرد.

هاشمی‌پور خاطرنشان کرد: تعداد 25 سالمند تحت حمایت این نهاد مبتلا به بیماری خاص و همچنین نیازمند نگهداری هستند و از این تعداد 13 نفر به صورت ماهیانه هزینه نگهداری دریافت می‌کنند.

گفتني است؛ در پایان طرح غربالگری قند و فشار خون، به هر کدام از سالمندان سبد کالای بهداشتی تحویل داده شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار