کد خبر: ۳۰۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 03 October 2016


فرماندار اشتهارد از احتمال ثبت جمعیت 50 هزار نفری برای این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: سرشماری سال 95 یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین طرح‌هایی است که در دولت تدبیر و امید اجرا می‌شود، چراکه وضعیت موجود را به درستی برای مسؤولان برای تدوین و اجرای قوانین تشریح خواهد کرد.

وی افزود: به طور قطع اگر مدیران و برنامه‌ریزان کشور و استان البرز از اطلاعات و آمار دقیق در زمان تدوین طرح‌ها بهره‌مند نباشند، نمی‌توانند برنامه‌ریزی صحیحی برای رفع مشکلات و به ویژه در حوزه اقتصادی، معیشت مردم و رفع دغدغه بیکاری جوانان داشته باشند.

رئیس ستاد سرشماری شهرستان اشتهارد تصریح کرد: خوشبختانه با رشد و توسعه تکنولوژی امسال بخش مهمی از فرآیند اجرای سرشماری با بهره‌مندی از تکنولوژی نوین انجام می‌شود، این امکان برای شهروندان وجود دارد که از طریق اینترنت اطلاعات خانواده خود را ثبت کنند.

اینانلو افزود: شهروندانی که به صورت اینترنتی در انجام سرشماری مشارکت می‌کنند، بار مالی بسیار زیادی از دوش دولت برداشته و بودجه‌ای که صرف انجام سرشماری به صورت حضوری مصرف می‌شود را می‌توان در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های دیگر مورد استفاده قرار داد.

وی بیان داشت: به همین دلیل است که دولت به کسانی که با استفاده از اینترنت در سرشماری شرکت می‌کنند، به قید قرعه جوایز ارزشمندی پرداخت خواهد کرد.

فرماندار شهرستان اشتهارد افزود: ما نیز در ستاد سرشماری شهرستان، طرح مشابهی را در دستور کار داریم و در کنار جوایز دولت، به شهروندانی که در اشتهارد به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت می‌کنند، جوایزی پرداخت خواهیم کرد.

اینانلو در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی مسؤولان از تعداد جمعیت این شهرستان در پایان سرشماری چیست، گفت: با توجه به اینکه اشتهارد از شهرک صنعتی بسیار بزرگ و خوبی برخوردار بوده و نیروی کار بسیاری به این شهرستان مهاجرت می‌کنند، جزء مناطق مهاجرپذیر کشور به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که در پایان سرشماری جمعیت این شهرستان حدود 45 تا 50 هزار نفر ثبت شود و به طور قطع دسترسی به آمار دقیق نفوس و مسکن گام مهمی در جهت رفع مشکلات شهرستان اشتهارد خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار