امام جمعه زابل با بیان اینکه عاشورا درس حریت و آزادگی را به ما آموخت گفت: امام حسین(ع) بذل جان کرد تا دین بماند و خدا پرستش شود.
کد خبر: ۳۰۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵ 01 October 2016
حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زابل، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بود؛ قیامی که پایه‌های طاغوت را در هم شکست، قیامی که ارزش‌ها را حفظ کرد و امت اسلام را در مسیر آرمان‌های فراموش شده قرار داد.

امام جمعه زابل با بیان اینکه عاشورا درس حریت و آزادگی را به ما آموخت، ادامه داد: امام حسین(ع) بذل جان کرد تا دین بماند و خدا پرستش شود.

کیخا خطاب به هیأت‌های مذهبی بیان کرد: عزاداری‌ها باید به سبک سنتی باشد و از دخیل کردن آلات موسیقی به هیأت پرهیز کنیم، سبک‌های عزاداری سیستانی را حفظ کنیم البته موارد خرافی یا خلاف شرع باید در عزاداری‌ها کنار برود و از اسراف در نذورات پرهیز کنیم.

وی با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با اهداف قیام بزرگ عاشورا افزود: در مجالس حتما منبر وعظ و خطابه برگزار شود و همه عزاداران به خصوص نسل جوان پای منبر حاضر شوند و با اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا شوند.

امام جمعه زابل ادامه داد: دسته‌های عزاداری در ساعات متعارف در خیابان‌ها حضور پیدا کنند و با عزاداری‌های خود برای ساکنین اطراف مسجد مزاحمت ایجاد نکنند.

کیخا با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، گفت: این هفته را به نیروهای خدوم نیروی انتظامی که وظیفه امنیت جامعه را به عهده دارند تبریک عرض می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار