انتقاد رئیس دانشگاه بیرجند:
رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه یکی از معضلات دنیای امروز در بحث دانشگاه لجام گسیختگی آموزش عالی است، گفت: دانشگاه و نهاد آن را آنچنان کوچک کرده ایم که تنها به یک مرکز ارائه کننده مدرک تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۰۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 29 September 2016


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، خلیل خلیلی در مراسم رونمایی کتاب ارج نامه دکتر محمود رفیعی (پزشک خادم فرهنگ) در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: بیرجند با توجه به شاخص‌های موجود از جمله هیئت علمی، دانشجویان به یک شهر فرهنگی و دانشگاهی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یک امر نیک و خوب در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است، گفت: این اتفاق آموزش عالی و بحث آموزش و فرهنگ است که در این استان اتفاق افتاده است و کارکرد آموزش عالی و بهره وری آن را افزایش خواهد داد.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه‌های بیرجند همواره در 12 سال متوالی درخشیده اند، افزود: این دانشگاه‌ها در ورودی کنکور در چارک اول قرار دارند.

 

خلیلی با توجه به اینکه مراسم رونمایی کتاب ارج نامه اهدافی را به دنبال دارد، تصریح کرد: اولین هدف شناساندن چهره‌های موفق، فرهنگی و اثرگذار کشوری است و دومین هدف این است که جوانان بتوانند با شرکت در اینگونه مراسم‌ها الگویی برای خود پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: ارائه الگو باعث هویت سازی می شود و منافعش این است که جوانان به راه درست هدایت خواهند شد و جامعه بیش از گذشته نیاز به افراد فرهنگی و قلم به دست دارد تا با دانش خود بر هر پلیدی غلبه کنند.

رئیس دانشگاه بیرجند به هدف سوم برگزاری این نوع مراسم‌ها اشاره کرد و گفت: هدف دیگر این است که دانشگاه و نهاد مردمی هر چه بیشتر در هم تنیده باشند و این معنی آن نیست که دانشگاه عامیانه شود.
 
خلیلی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات دنیای امروز در بحث دانشگاه لجام گسیختگی آموزش عالی است، اظهار داشت: دانشگاه و نهاد آن را آنچنان کوچک کرده ایم که تنها به یک مرکز ارائه کننده مدرک تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط بودجه دانشگاه‌های ایران نسبت به دانشگاه‌های غربی یک سی ام است، تصریح کرد: آنچنان که در خور ملت و انسانیت است به دانشگاه‌ها توجه نمی شود.

رئیس دانشگاه بیرجند به بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: این بنیاد نزدیک یکسال شکل گرفته است و در این مدت 3 اقدام قابل رویت را برای بهره برداری، آماده سازی می کنند از جمله 12 واحد متاهلی که بیش از 50 درصد آن تکمیل شده است و با کمک خیرین به بهره برداری خواهد رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار