مدیرکل محمد علی حضرتی:
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: چهارمین کنگره تاریخ و معماری شهرسازی ایران پس از وقفه دوازده ساله در قزوین احیا می شود.
کد خبر: ۳۰۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 24 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، نخستین جلسه کمیته اجرایی برگزاری چهارمین کنگره تاریخ و معماری شهرسازی ایران در قزوین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و نمایندگان پارک علم و فناوری استان قزوین، دفتر فنی استانداری، معاونت طرح و برنامه شهرداری و اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری در اداره میراث فرهنگی استان قزوین برگزار شد.

محمدعلی حضرتی در این نشست با اشاره به نحوه برگزاری کنگره‌های استانی گفت: با توجه به تجربه‌ برگزاری کنگره‌های گذشته، اگر بخواهیم ساختاری مبتنی بر فراخوان تعریف کنیم، تعداد مقالاتی که کیفی باشد زیاد نخواهد بود لذا باید با همفکری کمیته علمی برگزاری همایش به افراد صاحب نظر سفارش مقاله دهیم تا با اطمینان بیشتر نیازهای علمی همایش تامین شود.

حضرتی بابیان محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قزوین اظهارداشت: هشت محور با عناوین حوزه‌های فرهنگی، طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته برای این همایش پیشنهاد شده و این امکان وجود دارد تا با همفکری اعضای کمیته علمی محورهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شود.

وی بیان کرد: از آنجا که این همایش پس از یک وقفه ۱۲ ساله دوباره احیاء می‌شود که موضوعات به صورت عمومی مطرح و در صورت تداوم، این روند در سال‌های بعد به صورت موضوعی اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین جوانگرایی را عامل مهمی در موفقیت این کنگره دانست و تصریح کرد: همایش تاریخ معماری و شهرسازی ایران در صورتی موفق خواهد بود که بتوانیم نسل جوان را با خود همراه کرده و از ظرفیت جوانان و حرفهای تازه این نسل در کنگره استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به موضوع جوانگرایی در برگزاری جشنواره، تاریخ اجرای آن اواخر آذر ماه در نظر گرفته شده تا فرصت تحقیق و نوشتن برای دانشجویان فراهم شود و مداخله زمانی با دوره امتحانات هم نداشته باشدولی با تصمیم کمیته علمی این تاریخ تا آخر بهمن ماه قابل تغییر بوده تا الزامات علمی و اجرایی همایش رعایت شود.

حضرتی بیان کرد: در صورت افزایش تعداد مقالات ارائه شده این همایش در دو یا سه نیم ‌روز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار